Ahir, dimecres 13 de març, al Campus Miramarges de la Universitat de Vic – Universitat Central de Catalunya (Uvic-UCC), va tenir lloc una formació específica per a mentores i referents del projecte Camins, projecte de mentoria entre iguals adreçat i protagonitzat per noies d’origen marroquí. Aquesta trobada va córrer càrrec de Nerea Arechaga, psicòloga social, terapeuta familiar, coordinadora del projecte Rossinyol Barcelona i membre de la coordinadora Mentoria Social.

La sessió es va iniciar amb una part teòrica en la que es van tractar diversos temes relacionats amb la mentoria: origen del concepte, reflexió sobre la pròpia experiència, límits educatius i l’efecte pigmalió, entre d’altres. Posteriorment, es va dur a terme una activitat pràctica d’anàlisis i resolució de casos amb la finalitat de donar eines a les noies que participen com a referents del projecte per tal de millorar la seva experiència com a mentores.

A la trobada es va comptar amb l’assistència d’un total de 15 mentores i referents (estudiants universitàries residents als municipis de Vic, Manlleu i Torelló)  de Camins,  projecte liderat pel Centre d’Estudis Interdisciplinaris de Gènere de la UVic-UCC.

Aquesta sessió s’emmarca en el programa de formació específica adreçat al grup de referents, amb l’objectiu de millorar el seu rol de mentores a través de l’apoderament, formació i capacitació en temes com a interculturalitat, gènere, comunicació i lideratge.

En la propera trobada grupal, programada pel dia 1 d’abril, es realitzarà la gravació d’un vídeo sobre les trajectòries educatives de les referents i participants del projecte, tema que es va tractar en la última trobada grupal.