L’esclat de la pandèmia de la COVID19 a Catalunya al març del 2020 va alterar els procediments del sistema de salut, que fins a dia d’avui no han tornat plenament a la normalitat prèvia. Entre tots els efectes que ha tingut la gestió de la pandèmia dins el sistema de salut, l’atenció a l’embaràs, part i postpart ha estat un àmbit especialment sensible en què moltes dones han vist perillar en primera persona alguns dels avenços dels darrers anys en aquest àmbit.

Motivades per aquesta realitat, des de la Càtedra UNESCO: Dones, Desenvolupament i Cultures i el grup de recerca Societats, Polítiques i Comunitats inclusives de la Universitat de Vic – Universitat Central de Catalunya, la primavera del 2021 vam emprendre el projecte “Drets sexuals i reproductius en temps de pandèmia: maternitat i COVID19 a Catalunya”. La recerca es basa en una enquesta realitzada a dones que hagin estat embarassades entre l’any 2018 i l’actualitat, per tal de fer emergir quins han estat els canvis més notables en l’atenció rebuda per part dels serveis de salut. L’enquesta ha estat contestada per més de 2000 dones d’arreu de Catalunya. El 29 de novembre a les 12h, en el marc dels actes de la setmana del 25N Dia de lluita contra la violència cap a les dones, presentarem els primers resultats de la recerca. L’acte serà online i per accedir-hi us heu d’inscriure en el següent enllaç:

Us hi esperem!