El passat 15 de Novembre va tenir lloc a Barcelona el XVIII Seminari Ciutats i Persones de l’Institut de Ciències Polítiques i Socials, titulat aquest any “Abordar la crisi de les cures: polítiques, treballs i experiències locals”. El seminari va servir com a llançament en edició digital del llibre número 37 de la col·lecció Grana de l’Institut de Ciències Polítiques i Socials, en el qual s’analitzen els canvis actuals en l’organització social de les cures amb un èmfasi especial en la dimensió local. El seminari va comptar amb la participació de dues investigadores de la Càtedra UNESCO Dones, Desenvolupament i Cultures de la UVic-UCC, Sandra Ezquerra i Christel Keller, que també són coautores del llibre.

Sandra Ezquerra, directora de la càtedra, va estar a càrrec de la conferència inaugural: “Cartografiant la crisi de les cures en l’àmbit català: polítiques socials, famílies i mercat”. En la seva intervenció va realitzar un recorregut pels canvis demogràfics, socials i polítics en relació a la cura durant els últims vint anys a Catalunya. En aquest escenari, va reflexionar sobre les implicacions d’aquests canvis per a l’organització social de les cures, especialment les cures de llarga durada.

Christel Keller, investigadora predoctoral de la càtedra, per la seva banda, va participar amb la ponència: “Polítiques locals per millorar les condicions, el reconeixement i la provisió de cures des d’una perspectiva feminista”. En la seva exposició va analitzar c experiències models de bones pràctiques dins del món local i que, al mateix temps, dialoguen amb les perspectives feministes al voltant de les polítiques de cura. A partir d’aquí, l’autora va identificar els elements que contribueixen a transformar i qüestionar l’organització social actual de les cures des del territori local.

No és la primera vegada que investigadores de la càtedra participen en aquest seminari. En l’edició anterior Anna Pérez Quintana, Anna Sabata i Víctor Ginesta hi van contribuir amb la seva recerca sobre emprenedoria social femenina.