La directora de la càtedra d’Agroecologia i Sistemes Alimentaris de la Universitat de Vic – Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC), Marta Guadalupe Rivera, formarà part d’un grup internacional de treball que assessorarà la Comissió Europea (CE) sobre la transició cap a sistemes alimentaris sostenibles. Aquest panel d’experts l’impulsa l’European Scientific Advice Mechanism (SAM), que proporciona recomanacions científiques independents i transparents a l’òrgan executiu de la Unió Europea, aglutinant experts de diferents àmbits a través de les acadèmies de ciències europees.

L’informe que elaborarà el grup de treball aportarà un punt de vista científic sobre estratègies factibles perquè la Unió Europea avanci vers un sistema alimentari sostenible, just i inclusiu en un període de temps adequat. El seu treball incorporarà conclusions basades en evidències científiques sobre salut, medi ambient i aspectes socioeconòmics a tenir en compte per fer aquesta transició.

Els experts que en formin part, entre els quals Rivera, es reuniran en tres sessions de treball, el 22 de maig a Londres, el 18 de juny a Berlín i el 17 de setembre a Brussel·les. D’aquestes trobades i de les aportacions personals de cada assessor, que es responsabilitzarà de temàtiques específiques, en sorgirà un primer borrador de l’informe, que publicarà la seva versió definitiva el març de 2020.

Article publicat a U-Divulga.