El proper 5 i 6 de maig se celebraran les VI Jornades d’Ensenyament de les Ciències a la Facultat d’Educació, Traducció, Esports i Psicologia (FETEP) de la UVic-UCC. Aquestes Jornades es relacionaran amb el projecte PATIS BIODIVERS liderat per professorat del Grup de Recerca en Construcció de Coneixement (GRECC) i portaran per lema “Investiguem la Biodiversitat”.  Les jornades van destinades a professorat de totes les etapes educatives (infantil, primària i secundària), així com professionals de l’educació ambiental i estudiants dels graus de mestre. L’objectiu és poder difondre bones experiències per treballar la biodiversitat a les aules, així com també promoure la reflexió sobre la importància de treballar aquesta temàtica.

Les jornades s’emmarquen dins les activitats de la Primavera de la Ciència de la UVic-UCC i compten amb la col·laboració de la Fundación Española para la Ciència y la Tecnología – Ministerio de Ciencia, Innovación y Universidades, però també del Vicerectorat de Recerca i Transferència de Coneixement de la UVic-UCC, i amb el suport del CIFE i la Unitat de Divulgació Científica de la pròpia Universitat. L’acte serà inaugurat pel degà de la FETEP i per representants del Departament d’Educació i del Departament d’Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural de la Generalitat de Catalunya

Durant la tarda del divendres 5 de maig, hi haurà un seguit de ponències per treballar la Biodiversitat a l’aula. La ponència central anirà a càrrec de Blanca Puig, doctora en didàctica de les ciències i professora de la Universitat de Santiago de Compostela (USC), que impartirà la xerrada “Desarrollar la cultura oceánica para proteger la biodiversidad marina. Ahora es el momento”, en què parlarà de com l’oceà afecta l’ésser humà i com l’ésser humà impacta a la vida oceànica. A continuació hi haurà un seguit de ponències curtes per comunicar experiències concretes d’aula i resultats de recerca. Concretament, mestres de l’escola de Lladurs, Solsonès, explicaran la investigació que van fer amb nens i nenes d’infantil sobre els ocells del pati; mestres de l’Institut Escola de Ribes de Freser explicaran les investigacions que van fer sobre si el llop es pot establir als Pirineus; i, finalment, la investigadora del GRECC, Chadia Rammou, presentarà els resultats de la seva recerca sobre els factors que els nens i nenes de primària tenen en compte per justificar la biodiversitat d’un determinat ambient.

Durant el matí del dissabte 6 de maig, hi haurà un seguit de tallers per donar recursos i idees al professorat per treballar a l’aula, en relació a les xarxes de relacions oceàniques, jocs per treballar la biodiversitat, així com també recursos per investigar la biodiversitat d’insectes i ocells del pati. Els tallers aniran a càrrec de Laura Martín, Jordi Martí i Arnau Amat, professorat de la UVic-UCC, així com també Blanca Puig professora de la USC. El dissabte també hi haurà un moment per promoure l’intercanvi d’experiències a través d’una sessió de pòsters. Tot aquell professorat que vulgui aportar-hi experiències d’aula podrà presentar un pòster a través del següent qüestionari.

Totes les ponències, tallers i pòsters seran recollits en un document en pdf que s’espera poder publicar unes setmanes després de la conferència, per tal de poder animar al professorat que ho desitgi a impulsar investigacions sobre biodiversitat a l’aula.

Les inscripcions són gratuïtes a través del següent formulari. Assistència mínima al 80% de les hores de formació. Activitat
reconeguda pel Departament d’Educació de la Generalitat Catalunya a través del CIFE de la UVic-UCC per al professorat no universitari.