Aquest dilluns 30 de maig ha començat oficialment la setmana de medi ambient i per celebrar-ho 11 centres educatius de Vic investigaran la biodiversitat dels seus patis. L’activitat s’emmarca dins del què es coneix com un bioblitz: una activitat que consisteix en inventariar els éssers vius que es troben en un lloc determinat en un moment determinat. D’aquesta manera, un 800 nens i nenes de tota la ciutat participaran en aquesta activitat que s’allargarà fins la setmana que ve. El dilluns 8 de juny es presentaran els primers resultats del bioblitz fet a les escoles de Vic.

El bioblitz s’ha inaugurat amb els nens i nenes de secundària de l’Escola Estel de Vic que han descobert diversos animals que habiten al seu pati. Concretament, ocells com el  tudó, el verdum, la tórtora, la merla i el pardal, però també alguns grups d’invertebrats com cargolins, cargolins, escarabats, saltamartins i una papallona nocturna. A part d’aquesta escola, avui també els nens i nenes de 4t de l’escola el Petit Miquel i de cicle inicial de l’escola Vic Centre han començat el bioblitz als seus patis. Per la seva banda, tot l’alumnat de 1r d’ESO de l’Institut Jaume Callís ja fa dies que està elaborant un complet inventari de la fauna i flora del pati i acabaran també al llarg d’aquesta setmana.

S’espera que el curs que ve més centres del territori se sumin al projecte i que amb les dades recollides es pugui recopilar informació sobre l’estat de la biodiversitat dels patis i dels pobles i ciutats.