Salvador Macip – La recerca de la immortalitat: per què envellim i com podem evitar-ho – 19/04/2017

with No hi ha comentaris

Llibre: Jugar a ser Déus

Xerrada-debat: La recerca de la immortalitat: per què envellim i com podem evitar-ho

Avui dia 19 d’abril de 2017, Salvador Macip ha clausurat la 10a edició de les Tertúlies de Literatura Científica a la Facultat de Ciències i Tecnologia d’Osona de la Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya amb l’activitat La recerca de la immortalitat: per què envellim i com podem evitar-ho a propòsit del seu llibre Jugar a ser Déus.

Acte de presentació de la xerrada-debat

Salvador Macip, doctor en Medicina, investigador i escriptor, en aquesta xerrada ens ha parlat sobre la recerca que s’està portant a terme contra l’envelliment. També ha posat de manifest que l’envelliment està estretament relacionat amb moltes patologies neurodegeneratives.

Ens ha exposat de primera ma diferents assajos que s’estan portant a terme en el seu laboratori en relació a l’envelliment fent ús de mosques, com a primer model i després recreant-los en ratolins, organismes més propers a l’ésser humà.

Salvador Macip ens ha exposat tots els resultats obtinguts i com les cèl·lules velles afavoreixen a la neurodegeneració.

Ens ha parlat d’un primer estudi que van fer amb el qual van observar que l’acumulació de cèl·lules velles interfereix en la funció de les altres cèl·lules ja que segreguen substàncies dolentes per les del voltant. Van observar que si les eliminaven vivien més temps i millor.

En definitiva, durant la xerrada-debat, el científic ha posat de manifest que amb la seva recerca el què volen és aconseguir que les persones visquin millor el màxim de temps possible.

Durant el debat els estudiants han fet moltes preguntes mostrant el seu neguit envers a la temàtica ja que si s’acabés trobant la “cura” per l’envelliment, hi hauria moltes repercussions en la societat.

S’han fet dues sessions de l’activitat: sessió 1 (9.00 a 10.25h) i sessió 2 (10.30 a 12.00h) en què hi han assistit estudiants universitaris i pre-universitaris de diferents centres de secundària: UVic-UCC,  Institut de Vic, Col·legi Sant Miquel dels Sants de Vic, Col·legi Pare Coll de Vic, Escorial de Vic, Institut del Voltreganès, Institut Jaume Callís i Institut la Plana de Vic.

En total s’ha comptat amb una assistència de 502 persones (264 assistents a la 1a sessió i 238 assistents a la 2a sessió).

Podeu veure el vídeo de la xerrada-debat a http://mon.uvic.cat/tlc/videos/

Podeu trobar les imatges de grup i altres fotos fetes en l’acte de la xerrada-debat a la galeria de la 10a edició de les TLC: Galeria 10a Edició TLC

Per més informació llegir els cartells que es mostren a continuació:

CARTELLS DE L’ACTIVITAT: