Maria Casado – Fronteras y dilemas en las intervenciones Biotecnológicas sobre el cuerpo humano – 20/12/2017

with No hi ha comentaris

Avui 20 de desembre de 2017, en el marc de la 11a Edició de les Tertúlies de Literatura Científica (TLC) hem comptat amb la presència de la Dra. Maria Casado amb l’activitat Fronteras y dilemas en las intervenciones biotecnológicas sobre el cuerpo humano. Gestación por sustitución. Género

La doctora Maria Casado és la directora de l’Observatori de Bioètica i Dret – Càtedra UNESCO de Bioètica.

Aquesta, ha estat una activitat molt rellevant per a tots els estudiants dels graus de Biologia, de Biotecnologia, d’Enginyeria Biomèdica, i a tots els estudiants preuniversitaris, i per tot el professorat que hi hem pogut assistir;  donat que, com a futurs professionals els joves, no poden quedar al marge dels debats ètics als quals s’enfronten les seves disciplines.

El debat ha estat del tot enriquidor i ha fet reflexionar a tothom sobre els llindars de l’exercici professional.

S’han fet dues sessions de la xerrada-debat: Sessió 1 (10.30 a 11.45h) i Sessió 2 (12.00 a 13.15h) amb un gran èxit de participació a l’Aula Magna de la UVic-UCC.

Hi han assistit estudiants i professorat de la UVic-UCC i estudiants de Centres de secundària:

• UVic-UCC – Grau en Biologia, Grau en Biotecnologia i Grau en Enginyeria Biomèdica.
  • Centres de secundària: Col·legi Sant Miquel dels Sants, Escorial de Vic, Institut Jaume Callís, Escola Pia Balmes de Barcelona, Institut del Voltreganès.

A més de la Dra. Maria Casado, a la 1a sessió, hem tingut  el privilegi d’escoltar a la Dra. Mina Piekariwitz del Colegio de Bioética de Mèxic, una institució del màxim prestigi internacional en aquest àmbit.

Podeu consultar el material que ens va fer arribar la ponent en data de 05/09/2017 per tal de comprendre millor la seva xerrada-debat clicant a: Material Bioètica_Maria Casado

Per llegir les diapositives de la presentació de la ponent Dra. Maria Casado  cliqueu a:  Presentació Maria Casado

Podeu veure el vídeo de l’activitat clicant a: http://mon.uvic.cat/tlc/videos/

Podeu veure les fotografies de grup del centres de secundària assistents a la xerrada-debat amb la ponent Dra. Maria Casado i altres fotos de l’acte visitant la galeria del curs 2017/18.

Agraïm a tothom que hagueu sabut aprofitar aquesta oportunitat!

Per més informació llegiu el cartell que es mostra a continuació: