Juli Peretó – Lynn Margulis: la teoria endosimbiòtica – 23/11/2016

with No hi ha comentaris

Llibre: Simbiosis: seres que evolucionan juntos

Xerrada-debat: Lynn Margulis, la teoria endosimbiòtica

Avui 23 de novembre de 2016, en el marc de la 10a edició de les Tertúlies de Literatura Científica a la Facultat de Ciències i Tecnologia de la Universitat de Vic – Universitat Central de Catalunya, hem comptat amb la presència del científic Dr. Juli Peretó per parlar sobre Lynn Margulis i la teoria endosimbiòtica.

Julita Oliveras, Juli Peretó i Jordi Villà

Ha sigut una jornada d’un èxit rotund on el conferenciant Juli Peretó ha fet una lliçó magistral parlant de la científica Lynn Margulis, amb qui va tenir l’oportunitat de treballar  en diverses ocasions i que sovint  deia “sense ciència no hi ha cultura”.

Ha presentat la teoria endosimbiòtica que va ser popularitzada per Lynn Margulis. Aquesta teoria proposa que les cèl·lules eucariotes apareixen de l’evolució de les associacions microbianes seriades.

Lynn Margulis va dir: “La vida és la transmutació astronòmicament local de l’aire, l’aigua i el sol en cèl·lules”

Juli Peretó és doctor en Ciències químiques en l’especialitat de Bioquímica per la Universitat de València. Va ampliar els seus estudis en la Universitat de Essen i en la Universitat de Pensilvania. És professor titular de l’àrea de Bioquímica i Biologia Molecular de la Universitat de València. S’interessa per l’evolució metabòlica i el concepte de metabolisme mínim, així com per a la història de les idees sobre l’origen natural i la síntesi artificial de vida. És membre numerari de la Secció de Ciències Biològiques de l’Institut d’Estudis Catalans i va ser secretari de la International Society for the Study of the Origin of Life.

juli
Juli Peretó

El ponent ha posat de manifest que Lynn Margulis va faltar fa 5 anys però impressiona com les seves idees continuen estimulant el debat i la curiositat dels joves.

En l’activitat el científic ha fet viatjar als assistents a través de la simbiosi i les transicions principals durant l’origen i l’evolució de les cèl·lules eucariotes.

S’han fet dues sessions de l’activitat: sessió 1 (9.00 a 10.30h) i sessió 2 (10.30 a 12.00h) en què hi han assistit estudiants universitaris i pre-universitaris de diferents centres de Catalunya: UVic-UCC, Institut de Tona, Escorial de Vic, Institut la Plana de Vic, Institut Jaume Callís de Vic, Institut del Voltreganès i Escola Vedruna Tona.

Aula Magna UVic-UCC

Podeu veure les fotografies dels assistents a la xerrada-debat dels centres de secundària amb el científic Juli Peretó en el següent enllaç: Galeria

Podreu veure el vídeo de la xerrada-debat per part de Juli Peretó clicant a: http://mon.uvic.cat/tlc/videos/

Desitgem que hagi estat del vostre interès i agraïm molt la participació del públic i que els universitaris responguéssiu la fitxa que us vam entregar a l’inici.

Esperem poder continuar gaudint del projecte de les TLC a la UVic.

Si teniu Twitter podeu seguir-nos a https://twitter.com/uvic_TLC/

CARTELLS DE L’ACTIVITAT:

bloc-juli-pereto-normal  bloc-juli-pereto-color