Josep M. Casacuberta – El genoma fluid – 14/12/2016

with No hi ha comentaris

Llibre: El genoma fluid

Xerrada – debat: El genoma fluid

Avui dia 14 de desembre de 2016, en el marc de la 10a edició de les Tertúlies de Literatura Científica a la Facultat de Ciències i Tecnologia de la Universitat de Vic – Universitat Central de Catalunya, hem comptat amb la presència del científic Dr. Josep M. Casacuberta a propòsit del seu llibre el genoma fluid.

Josep M. Casacuberta és Doctor en Bioquímica i Biologia Molecular. Ha treballat en l’Institut Nacional d’Investigació Agronòmica (IRNA) a França, ha estat professor de la Universitat de Paris VII i actualment és Investigador Científic del CSIC i Vice-Director de l’Institut de Biologia Molecular de Barcelona (CSIC).
Des de l’any 1986 ha treballat en projectes d’investigació estudiant com són i com evolucionen els genomes de plantes i com es regulen els seus gens durant el desenvolupament o davant l’atac de patògens. Els resultats d’aquests treballs s’han publicat en nombrosos articles en revistes científiques internacionals.

En la xerrada, Josep M. Casacuberta ha explicat molts conceptes en relació al seu llibre i ha donat una visió general des de l’evolució en condicions naturals fins a la millora genètica duta a terme per l’ésser humà.

Ha parlat de diversos temes com són la complexitat dels organismes, com el genoma canvia de manera plàstica i fluida i l’efecte del moviment dels transposons en la selecció entre d’altres.

El debat ha estat molt fluid ja que hi ha hagut molta interacció entre el públic i el ponent.

S’han fet dues sessions de l’activitat: sessió 1 (9.00 a 10.30h) i sessió 2 (10.30 a 12.00h) en què hi han assistit estudiants universitaris i pre-universitaris de diferents centres de Catalunya: UVic-UCC, Col·legi Sant Miquel dels Sants, la Salle de Manlleu i l’Institut Jaume Callís de Vic.

Podeu visualitzar les  fotos dels assistents a la xerrada-debat dels centres de secundària amb el científic Josep M. Casacuberta en el següent enllaç: Galeria

Podeu veure els vídeos de les dues sessions de  xerrada-debat per part de Josep M. Casacuberta clicant a: http://mon.uvic.cat/tlc/videos/

CARTELLS DE L’ACTIVITAT:

bloc-josep-casacuberta-normal