Francesc Sardà – Per què la crisi no acabarà mai? – 25/01/2017

with No hi ha comentaris

Llibre: Per què la crisi no acabarà mai?

Xerrada-debat: Per què la crisi no acabarà mai?

Avui dia 25 de gener de 2017, en el marc de la 10a edició de les Tertúlies de Literatura Científica (TLC)  hem comptat amb la presència del científic Dr. Francesc Sardà a propòsit del seu llibre Per què la crisi no acabarà mai?

Encara que pel títol semblava un tema d’economia, s’ha parlat dels límit del creixement, la davallada de la producció mundial del petroli, etc.

Dr. Francesc Sardà

Francesc Sardà és doctor en Biologia i malgrat que el tema del llibre i de la xerrada és molt diferent a la seva línia d’estudi, ens ha explicat que va decidir fer divulgació de temes com aquests perquè considera que són els que mostren cap a on anem i què mou el món .
Ell considera que no es pot negar ni afirmar res sense coneixement  i que tot està connectat amb tot.

Ha donat una visió global del canvi de motor que l’humà ha emprat per moure el món. Temps enrere per l’ésser humà el sol era quelcom molt important i il·limitat.  Actualment se li dóna més importància al petroli i no es té present que és il·limitat. En definitiva, el creixement demogràfic és basat en l’energia però aquesta malauradament és il·limitada.

El Dr. Francesc Sardà ha posat de manifest que tota la nostra vida es basa en el petroli o derivats d’aquest i que sense ell encara estaríem a l’edat mitjana.

Dr. Francesc Sardà

No obstant, considera que encara que existeixi el petroli  si no volem que augmenti el canvi climàtic no n’hauríem de fer ús.

El científic ha volgut deixar clar un missatge en concret als estudiants:  no ha volgut alertar-los si no prevenir ja que estem a temps de lluitar. Per aquest motiu creu que la gent ha de seguir el fil de la informació, actuar amb conseqüència…i de quina manera? Divulgant el coneixement de la mateixa manera que ell ho ha volgut fer amb la xerrada d’avui.

L’activitat s’ha realitzat en una sessió de 10.30 a 12.00 a l’aula Segimon Serrallonga, on s’ha comptat amb la presència d’estudiants pre-universitaris de l’Escorial de Vic.

Assistència a l’Aula Segimon Serrallonga

A continuació es mostra la foto de grup amb el científic Dr. Francesc Sardà:

Per més informació cliqueu el Resum presentació activitat “Per què la crisi no acabarà mai?” o bé llegiu els cartells que es mostren a continuació.

CARTELLS DE L’ACTIVITAT:

bloc-jordi-francesc-normal  bloc-jordi-francesc-color