Cristóbal Colón – La fageda. Història d’una bogeria – 17/02/2017

with No hi ha comentaris

Avui dia 17 de febrer de 2017, de les 10.30 a les 12.00h a l’Aula Magna de la UVic-UCC, hem comptat amb la presencia del fundador i president de la Cooperativa la Fageda, Cristóbal Colón, que ens ha explicat de primera ma la historia de la institució i com aquesta ha estat capaç de mantenir-se en peu en l’àmbit social i econòmic.

Aquesta activitat ha estat duta a terme en el marc de la 10a Edició del projecte de les Tertúlies de Literatura Científica, que enguany compta amb el ventall més ampli d’activitats de tota la seva trajectòria.

Taula presidencial amb Cristóbal Colón, Xavier Ferràs i Marina Geli

La Cooperativa La Fageda és una empresa dedicada principalment a l’elaboració de iogurts, situada al mig de la Fageda d’en Jordà (La Garrotxa, Catalunya), projecte creat fa 35 anys, pioner a Europa integrant a persones amb malalties mentals cròniques al món del treball.

Tot aquest projecte el va començar Cristóbal Colón. Ell ha viscut sempre en una cruïlla entre la bogeria, el sentit de la vida i les empreses. És un gran exemple d’algú que ha fet les coses sempre diferents i sempre ha obtingut resultats diferents.

A banda de ser considerat un model d’integració també és líder en el seu segment de mercat. La Cooperativa Fageda s’ha convertit en un cas d’èxit estudiat en universitats i empreses de tot el món.

L’activitat s’ha fet a propòsit del llibre “La Fageda. Història d’una bogeria” de l’escriptora Dolors González, llibre que repassa les històries de vida dels treballadors de la Cooperativa la Fageda i ofereix les claus d’una empresa que ha demostrat que els valors socials són compatibles amb l’èxit comercial.

Cristóbal Colón ens ha explicat a través de “La Fageda. Història d’un bogeria” què tenen en comú l’emprenedoria i la bogeria.

Sr. Cristóbal Colón a l’Aula Magna de la UVic

Durant tota la xerrada, el ponent s’ha mostrat molt proper al públic i ha mostrat moltes imatges i vídeos afins a les seves explicacions.

L’activitat s’ha realitzat en una sessió de 10.30 a 12.00 amb una assistència al voltant de 300 estudiants universitaris i pre-universitaris de diversos centres de secundària: UVic-UCC (ADE, Teràpia Ocupacional, Infermeria i Biociències), Escorial de Vic, Institut de Vic, Institut la Plana de Vic i Institut de Taradell.

Aula Magna de la UVic-UCC

Podeu veure el vídeo de la xerrada-debat a http://mon.uvic.cat/tlc/videos/

A continació es mostren les fotos de grup dels centres de secundària assistents a la xerrada-debat amb el ponent Cristóbal Colón: Galeria

CARTELLS DE L’ACTIVITAT:

bloc-cristonal-colon-normal