Jornada d’Emprenedoria Tecnològica

Date(s) - 27/04/2017

Sala d'actes Palau de Mar, Museu d'Història de Catalunya

Categories

10h – La finalitat del tractament de les dades a l’Internet de les Coses: nous models regulatoris

A càrrec del Dr. Jorge González-Conejero, Sotsdirector de l’Institut de Dret i Tecnologia de la UAB i la Dra. Emma Teodoro, Investigadora Sènior de l’Institut de Dret i Tecnologia.

Abstract: La ràpida i creixent evolució d’una tecnologia com la Internet de les Coses- amb 4,8 bilions de dispositius connectats al món i una previsió de creixement d’aquests dispositius connectats entre si i amb Internet de 25 bilions per a l’any 2020- i especialment determinades aplicacions d’aquesta tecnologia en l’àmbit de la salut o la seguretat, generen importants reptes des d’un punt de vista de la regulació en termes de protecció del dret a la privacitat i protecció de dades personals en les actuals societats contemporànies. La necessitat d’articular models de regulació complexos, on els requeriments pròpiament jurídics seran un dels elements que conformaran el nou model de regulació però no l’únic. També serà necessari integrar als individus, incorporar el coneixement social que aquests generen en contextos concrets d’ús de la tecnologia així com la dimensió ètica dels drets. Mitjançant una aproximació pragmàtica a l’objecte de regulació, aconseguim articular models de governança efectiva de les diferents aplicacions tecnològiques que es desenvolupen en el marc de la recerca professional nacional i internacional.
Concretament, en el decurs de la sessió mostrarem els problemes que, des d’un punt de vista de la regulació, generen les dades relatives al benestar dels individus (wellness data) i que capturem en diferents contextos, amb finalitats diverses, amb diferents dispositius (rellotges, roba, polseres intel·ligents…) i per un ús privat. Analitzarem les solucions tècniques que habitualment han estat utilitzades per articular tècnicament i jurídicament la protecció d’aquest tipus de dades, que si bé no poden ser considerades dades relatives a la salut d’una persona, si poden oferir informació mèdica o personal que requereix una especial protecció.
Seguidament, mostrarem la proposta de regulació implementada per l’Institut de Dret i Tecnologia de la UAB, en el marc de recerca d’un projecte europeu, en l’àmbit de la seguretat. El projecte tenia com a objectiu el desenvolupament d’una plataforma de seguretat per gestionar el conjunt de dades capturades a través de diferents sensors instal·lats en petits comerços i connectats en xarxa i al núvol amb la finalitat de protegir els comerciants d’incidents relacionats amb l’activitat delictiva.

10’45h – De la dada mòbil a la presa de decisions clíniques

A càrrec de Francesc García Cuyàs, director de la Fundació TICSalut i de la Càtedra TIC i Salut de la UVic-UCC.

11’15h – Innovación Abierta en Telefónica

A càrrec de Julián Vinué, director Wayra Barcelona

12h – La cadena de valor de les dades: un món d’innovació i oportunitats?

A càrrec de Marc Torrent, director del Centre d’Excel·lència de Big Data de Barcelona

12’45h – IMPULSA VISIÓN, acceleradora de Startups. El model d’innovació de RTVE

A càrrec de Pere Vila, director de tecnologia, innovació i sistemes de RTVE

Abstract: Teltoo, Meikme, Videona i Filmarket Hub són quatre empreses emergents que lluiten per enlairar-se i fer-se un lloc en el mercat. Fa uns mesos, van ser seleccionades per formar part del projecte Impulsa Visión, una acceleradora de startups concebuda per RTVE per impulsar l’emprenedoria i la innovació dins el sector audiovisual. Ara, les quatre van a South Summit, la cita anual de l’emprenedoria, per donar-se a conèixer i compartir l’experiència que estan vivint i que els permet treballar al costat un gran mitjà de comunicació. Consulteu més informació sobre aquesta conferència.

Aquest acte el presentaràn, Jordi Montaña, rector de la UVic-UCC; Sergi Grau Carrión, cap del despartament d’Enginyeries de la Facultat de Ciències i Tecnologia de la UVic-UCC i Elisenda Tarrats  Pons, directora de la Unitat d’Emprenedoria de la UVic-UCC.

També podeu consultar tot el programa.

pgm defintiu eweek