Jordi Basté: “Tinc por a Twitter”

with No hi ha comentaris
El periodista Jordi Basté ha reclamat que no es faci política, només, des de Twitter

Basté va participar ahir a la catorzena edició de l’e-week, la setmana digital de la Universitat. El periodista a impartir una xerrada sobre l’ús i el mal ús de les xarxes socials als alumnes de la Facultat d’Empresa i Comunicació.

“Les xarxes són un problema i la seva solució”

El director i presentador de “El Món a Rac1”, Jordi Basté,  va fer una reflexió sobre els reptes, oportunitats i problemes que suposen les xarxes socials per a la societat i la comunicació i les ha definit com “el problema i la seva solució”; com un repte pels periodistes, i els ciutadans però alhora com la solució a molts problemes que les xarxes ajuden a resoldre.

El periodista que admet estar  “totalment connectat” i que les xarxes socials han canviat la forma de comunicar, de fer política, i sobretot d’informar assegura que ara sense les xarxes no sabríem que fer “Benvingudes les xarxes socials, benvingut Twitter, i tant de bo les tinguem per molts anys amb nosaltres!!”.

Tot i reconèixer que està completament connectat, assegura que té por de Twitter, ja que ningú l’ha ensenyat a com fer servir aquesta xarxa social correctament, “no sé a qui contestar, com buscar la bona informació, com contestar i com no fer-ho”. A més a més, assegura que twitter és una eina informativa esbiaixada, ja que tenim els amics que volem, i per tant llegim el que volem.  Tot i que twitter alhora ens permet estar a tot arreu.

“No sabem amb qui parlem. No sabem qui ens llegeix. I llegim el que volem; la vida però, no és això”

En aquest sentit, ha assegurat que Twitter va evitar que es relatés el referèndum de l’1 d’octubre d’una manera “esbiaixada”, però ha reclamat que el diàleg polític no se situï, només, en aquesta xarxa social, ja que “no té ànima ni sentiments”. En aquest sentit, ha reconegut que a Twitter hi ha “autocensura per la por a la reacció” i això, ha dit, “és el pitjor que ens pot passar perquè guanyen els dolents”.

El periodista va demanar als assistents que preguntessin, que seria molt avorrit si només parlava ell. Sense pensar-ho dues vegades els assistents es van anar passant el micròfon per preguntar i intercanviar opinions amb el periodista.  Des de temes d’actualitats, fins a preguntes més personals com “Què se sent essent un líder d’opinió?”.

La catorzena edició de l’e-week, la setmana digital a Vic, ha viscut aquest dijous  26 d’Abril la seva jornada central centrar en la Facultat d’Empresa i Comunicació. En total han tingut lloc una desena d’activitats entre conferències i col·loquis, que han abordat el context de transformació digital en el qual es troba immersa la nostra societat, i que afecta tots els àmbits de la vida.

Les activitats van començar el 17 d’abril amb una conferència-taller sobre formació i robòtica a càrrec de Sílvia Cardona, formadora en robòtica educativa, i acabarà el 4 de maig (12h, Sala Segimon Serrallonga) amb un acte de cloenda i amb la conferència “Canvi cultural digital: transformant negocis”, que impartirà Aleix Valls, digital senior advisor de Colonial.