L’ús d’una o més gravacions de veu durant un qüestionari pòt ser una forma àgil de controlar la identitat de la persona que fa la prova.

En una resposta oberta d’un qüestionari Moodle podem demanar a l’estudiant que enregistri un àudio breu.

Per fer-ho, cal afegir una pregunta de resposta oberta (sigui en el banc de preguntes o en el qüestionari).

En la configuració de la pregunta, en Opcions de resposta seleccionem Editor HTML amb selector de fitxers.

Només amb això, l’estudiant ja podrà enregistrar un àudio en la pregunta.

Quan l’estudiant entra a la pregunta, ha de clicar la primera icona de la botonera per desplegar totes les opcions d’edició possibles.

Cal que l’estudiant seleccioni la icona de micròfon.

S’obre una finestra nova, amb un botó que per iniciar l’enregistrament.

És possible que el navegador demani permisos per utilitzar el micròfon de l’ordinador. Cal permetre’ls.

Mentre s’està fent l’enregistrament, el comptador de temps indica la longitud en segons de l’àudio. Per aturar-lo, cal clicar el botó Atura l’enregistrament.

Per confirmar la resposta, cal clicar Adjunta un enregistrament.

De manera semblant (mitjançant un altre botó) es pot enregistrar una resposta breu en format de vídeo.

Si vols saber més coses de com fer servir l’activitat Qüestionari de l’aula Moodle, pots consultar aquestes altres entrades del nostre blog: