Aquesta entrada forma part d’un conjunt sobre els Qüestionaris de Moodle.

En aquesta entrada expliquem com mostrar a l’estudiantat els resultats i retroaccions.

Dins de la configuració de l’activitat Qüestionari podem determinar en les Opcions de revisió quan i com veurà l’estudiantat el resultats dels seus intents sobre un qüestionari (un intent és un enviament d’un qüestionari).

Hi ha quatre moments en els quals se li pot permetre a l’estudiantat veure els resultats:

• Mentre es fa l’intent: s’utilitza quan es fan servir opcions de retroacció durant la realització de l’intent.
  • Immediatament després de cada intent: quan l’estudiant ja ha fet un intent del qüestionari, però aquest encara no ha arribat a la data/hora de tancament. És útil quan volem potenciar la millora de les respostes en un següent intent (quan el qüestionari té més d’un intent).
  • Més tard, mentre encara estigui obert el qüestionari: l’estudiant ja ha fet l’enviament del seu intent, no el pot tornar a enviar, però el qüestionari encara no ha arribat a la data/hora de tancament.
  • Després que es tanqui el qüestionari: quan el qüestionari ja ha arribat a la data/hora de tancament.

La nostra recomanació és que utilitzeu Després que es tanqui el qüestionari.

Una vegada triat el moment en el que l’estudiantat veurà el resultat, cal seleccionar què es vol que vegi l’estudiantat:

• L’intent: la resposta de l’estudiantat. Si no està marcat, l’estudiant no podrà veure cap detall de la revisió
  • Si és correcte: informació sobre si la resposta és correcta
  • Punts: la puntuació obtinguda en la resposta
  • Retroacció específica: el que correspon com a retroacció si s’ha configurat una retroacció específica a aquella pregunta
  • Retroacció general: si s’ha configurat, la retroacció general que s’ha configurat per aquella pregunta
  • Resposta correcta; quina la resposta correcta de les possibles
  • Retroacció global: si s’ha configurat, la retroacció global que s’ha configurat per aquell qüestionari

Aquestes opcions es poden configurar en qualsevol moment. Una manera de controlar la publicació dels resultats és no marcar res fins que no vulguem que els resultats puguin ser consultats.

L’estudiant visualitza els resultats quan torna a entrar en el qüestionari i les Opcions de revisió de l’activitat Qüestionari estan configurades.

Depenent del que està configurat en l’activitat qüestionari i en cada pregunta, l’estudiantat veurà una informació o una altra.

Aquest breu vídeo resumeix les opcions principals de la visualització dels resultats d’un qüestionari per part de l’estudiantat.

Trobareu informació més detallada a Sección 4.8 Cuestionario del Manual Moodle 3.5 para el professorde a l’equip de suport docent de la Universidad Politècnica de Madrid. Aquest manual inclou la descripció de cada tipus de pregunta.