Aquesta entrada forma part d’un conjunt sobre els Qüestionaris de Moodle.

En aquesta entrada presentem les opcions per Afegir preguntes a qüestionari Moodle.

Una vegada hem donat d’alta un qüestionari, per afegir preguntes cal que hi cliquem a sobre. Si mantenim el qüestionari ocult, hi podrem treballar sense que l’estudiant el vegi.

Dins del qüestionari, si encara no té preguntes, podem seleccionar l’opció Edita el qüestionari del centre de la pàgina. En qualsevol moment podem també seleccionar la rodeta dentada superior dreta i clicar l’opció Edita qüestionari.

Per afegir preguntes al qüestionari, cal clicar Afegeix i triar:

• Afegeix una pregunta…: ens portarà a l’edició de preguntes (com si les donéssim d’alta al Banc de preguntes)
  • Afegeix una pregunta del banc de preguntes: ens permet afegir una pregunta que ja existeix en el Banc de preguntes
  • Afegeix una pregunta aleatòria: us suggerim l’article Com fer qüestionaris diferents per a cada estudiant per veure com funciona aquesta opció

Si seleccionem Afegeix una pregunta del banc de preguntes, les podem filtrar per categoria i/o etiquetes.

Cal seleccionar la pregunta i clicar Afegeix les preguntes seleccionades al qüestionari.

En la pàgina d’edició del qüestionari, també us poden interessar les següents accions:

• 1: si cliquem i arrosseguem aquesta icona podem canviar l’ordre de la pregunta corresponent
  • 2: si cliquem aquesta icona, afegim o eliminem canvis de pàgina
  • 3: si cliquem el llapis al costat de la pregunta, podrem editar el pes relatiu d’aquesta pregunta respecte a la resta de les que formen part del qüestionari
  • 4: si marquem l’opció Barreja preguntes, per cada intent que s’obri del qüestionari aquestes apareixeran en ordre diferent
  • 5: finalment, caldrà clicar Desa

Per fer les configuracions bàsiques podeu visualitzar el següent vídeo:

A tenir en compte sobre afegir preguntes a un Qüestionari:

• Si afegim una pregunta a un Qüestionari, realment l’editem en el Banc de preguntes.
  • Si editem una pregunta directament al Qüestionari, es modifica la pregunta en el Banc de preguntes.
  • Les preguntes no hi són al Qüestionari. Es criden des del Qüestionari al Banc de preguntes.

Trobareu informació més detallada a Sección 4.8 Cuestionario del Manual Moodle 3.5 para el professorde a l’equip de suport docent de la Universidad Politècnica de Madrid.