El XXIV Premi Europeu de Divulgació Científica «Estudi General» “Las molècules de la vida. Breviario para bioquímicos novatos”

with No hi ha comentaris

Un assaig sobre les molècules de la vida guanya el XXIV Premi Europeu de Divulgació Científica «Estudi General»

“Las molècules de la vida. Breviario para bioquímicos novatos”, del bioquímic i divulgador científic David González Jara, és l’obra guanyadora del XXIV Premi Europeu de Divulgació Científica «Estudi General», dotat amb 12.000 € per la Universitat de València. Mavi Mestre, rectora de la institució acadèmica, ha lliurat aquest divendres per la nit el guardó, en el marc dels XXX Premis Literaris Ciutat d’Alzira.

“Las moléculas de la vida”, de David González Jara, presentat originalment en castellà, és un llibre dedicat a la bellesa i la complexitat d’allò minúscul: els àtoms i les molècules engendradores de vida. No debades, la complexitat de la vida a la Terra depèn d’aquests elements microscòpics, als quals, sovint, es despulla de la seua importància.

La rectora de la Universitat de València, Mavi Mestre, ha reconegut que els Ciutat d’Alzira signifiquen 30 anys premiant i reconeixent les lletres valencianes i la recerca i la difusió de la ciència: “Hui és un dia important per a Alzira, per a la societat valenciana, i també per a la Universitat de València, ja que, a més, també estem implicats en aquests premis”. Mestre, en aquest sentit, ha recordat el paper del desaparegut Fernando Sapiña, professor de la Facultat de Química, integrant de la Unitat de Cultura Científica de la UV i persona implicada en la divulgació de la ciència durant molts anys.

“La vida i la seua gegantina complexitat brollen d’unes xicotetes partícules que anomenem molècules. Però no ens enganyem, sota el concepte homogeneïtzador de molècules s’oculta un descomunal, variat i complex univers engendrador de vida. Conèixer la vida implica conèixer les molècules que la configuren”, ha destacat el guanyador del XXIV Premi Europeu de Divulgació Científica «Estudi General».

David González Jara (Àvila, 1974) és llicenciat en Ciències Químiques i doctor en Bioquímica, i té estudis de Ciències Ambientals. Actualment, exerceix com a professor d’ESO en l’especialitat de Biologia i Geologia al CEO El Mirador de la Sierra de Villacastín, encara que també ha treballat com a professor universitari i com a director del Departament de Ciències Experimentals de la Universitat Internacional de La Rioja. Des de fa més de cinc anys, González Jara dedica part del seu temps a la divulgació científica. Ha publicat articles científics en revistes especialitzades i periòdics d’informació general com El País o Diario de Ávila, així com diversos manuals universitaris sobre didàctica de les ciències experimentals. Amb el llibre de divulgació “El encantador de saltamontes” va guanyar el Premi Prisma de Bronce al millor text original i inèdit de divulgació científica.

Més informació: UVNotícies

Julita Oliveras Masramon
Responsable del Programa Ciència i Societat – UVic-UCC
                TLC – Tertúlies de Literatura Científica: http://mon.uvic.cat/tlc/