David Bueno – Per a què serveix el sexe? – 17/12/13

with No hi ha comentaris

Llibre: Per a què serveix el sexe?

Xerrada-debat: Per a què serveix el sexe?

David-Bueno-TLC-13-14

El dimarts 17 de desembre de 2013, en el marc del projecte de les Tertúlies de Literatura Científica a l’EPS de la Universitat de Vic, el científic David Bueno va presentar-nos i parlar-nos del seu llibre Per a què serveix el sexe?, publicat al 2012.

David Bueno és professor i investigador de genètica en la Universitat de Barcelona. Divulgador científic, col·labora amb articles de divulgació i d’opinió científica, llibres de text, de divulgació i d’assaig, revistes i altres mitjans de comunicació.

Aquest és un llibre per aprendre una mica de genètica, una mica de zoologia, una mica d’evolució i, en definitiva, una mica sobre l’apassionant fenomen de la vida. Però Per a què serveix el sexe? també entusiasmarà els lectors amb la varietat d’estratègies reproductores que els diferents éssers vius, sobretot els animals, han desenvolupat durant milions i milions d’anys per augmentar les possibilitats de sobreviure en el nostre estimat planeta. Unes estratègies que, amb el concurs del sexe, ens han permès adaptar-nos a l’ambient constantment canviant i, fins i tot, arribar a ser conscients de qui som, de com és l’espècie humana, l’única espècie capaç de meravellar-se amb els misteris de l’univers a mesura que els va desxifrant i que ha afegit el progrés cultural a l’evolució natural. Sempre, això sí, amb l’ajut indispensable del sexe.

L’activitat es va realitzar amb molt d’èxit, ja que es varen omplir les dues sessions previstes i varen assistir en total unes 500 persones.

110_7506110_7495

A la sessió 1,  realitzada de 09.00 a 10.30h,  amb una assistència d’uns 257 estudiants, provinents de la Universitat de Vic i diversos centres de educació secundària, l’Escorial de Vic, l’Institut del Voltreganès, l’Escola Rocaprevera, l’Escola Sant Miquel dels Sants, l’Institut de Vic i l’Institut La Plana de Vic. I a la sessió 2, realitzada de 11.00 a 12.30h, amb l’assistència d’un 230 estudiants, provinents de l’Escola Pia Balmes, l’Institut Jaume Callís i l’Escola Vedruna Tona.

Al Canal UVic podeu veure aquesta xerrada completa. Per fer-ho, podeu clicar a: Per a què serveix el sexe?

Després de la xerrada d’en Dr. David Bueno, l’Escola Pia Balmes de Barcelona, seguidament ha assistit a un taller impartit pel Dr. Víctor Grau, Professor de la UVic, el taller de “Esport i Ciència” que ha estat de gran interès pel públic.

DSC_0305[1]