Carlos Chordá – Ciència per a Nicolàs – 20/12/2011

with No hi ha comentaris

Llibre: Ciencia para Nicolás

Xerrada-debat: Ciencia para Nicolás

Carlos Chordá va néixer a Castelló el 1965 i viu a Tafalla, Navarra. El 1988 es va llicenciar en Ciències Biològiques a la Universitat de Navarra i el 1994 va adquirir el títol de metge al Departament d’Hematologia en la mateixa universitat. Des del 1996 treballa com a professor de Biologia i Geologia, Física, Química i Matemàtiques en l’etapa de Secundària al Col·legi dels Escolapis de Tafalla, on ha trobat la seva autèntica vocació.

En aquest llibre dirigit a un suposat alumne, Chordá explica què és allò que anomenem ciència amb una visió àmplia i integradora, que abasta les seves diverses facetes. La ciència és la protagonista no només del llibre, sinó també de la nostra vida quotidiana, encara que en el dia a dia no en siguem conscients. No es tracta d’una enciclopèdia del saber científic sinó més aviat d’un manual que incita a voler conèixer més proveint els estris necessaris. Defineix com s’arriba a produir coneixement en ciència i ensenya a discernir entre el que és i el que no és aquest coneixement. Dóna resposta a moltes preguntes que pot formular un estudiant: quina és la manera adequada de plantejar un problema, en què consisteix la notació científica o què és el nombre d’Avogadro. Però també és un llibre útil per a qualsevol persona que pretengui entendre un entorn on la ciència i la tecnologia estan molt presents.

Enllaç del bloc del Dr. Carlos Chordá:

Blog del Dr. Carlos Chordá

Com a referència per saber més del llibre podeu anar a:

Nota de premsa

Primeres pàgines del llibre:

Primeres pàgines de “Ciencia para Nicolás”

Presentació utilitzada durant la xerrada-debat que va fer el científic Dr. Carlos Chordá a la UVic-UCC en data de 20/12/2011: Presentació de “Ciencia para Nicolás”

Al Canal UVic podeu trobar aquesta xerrada d’en Dr. Carlos Chordá, si us interessa cliqueu a Ciència per a Nicolàs