L’alumnat de 1r del CFGS en Màrqueting i Publicitat va visitar, el passat 17 de novembre, la seu d’Ipsos de Barcelona, una de les tres empreses internacionals líders en investigació de mercats, amb l’objectiu de descobrir les darreres innovacions en el sector de la investigació de mercats i els diferents perfils professionals que hi treballen.
L’alumnat va tenir l’oportunitat de conèixer la realitat laboral d’una agència multinacional d’investigació de mercats. Ipsos està present a 90 països i compta amb 18.000 experts que hi treballen, tant offline com online, per extreure dades i convertir-les en informació valuosa pels seus 5.000 clients.
La visita va recórrer per les diferents divisions de la companyia. Inicialment, ens va atendre la Myriam Crusellas, i va fer la introducció de la situació actual de la companyia. A continuació, en Jacopo Duratti ens va explicar com funciona el Mobile Panel i com s’analitzen les dades quantitatives que reben en format d’enquesta a través d’Ipsos I-say. El tamany del panel és de 87.859 persones que de forma freqüent responen a enquestes online a canvi d’incentius. En Jacopo ens va explicar la importància d’obtenir dades quantitatives per prendre decisions de negoci basades en l’opinió i necessitats dels clients.
Seguidament, la Judith Parera, Qualitative Client Manager ens va explicar en què consisteix la investigació qualitativa i quines tècniques es fan servir per comprendre les raons i motivacions de compra. Parera va destacar les darreres innovacions en aquest tipus d’investigació, tot destacant la comunitat online, l’app life, l’escolta activa a xarxes socials mitjançant SIA i l’user experience UX.
Després, vàrem conèixer de la mà de Raquel Collazo i Manel Vera, del departament d’Innovació, les darreres metodologies com la SimStore Online Eye Tracking que és una botiga virtual que simula una botiga real o un e-commerce on el client fa la compra i s’observa el seu comportament mitjançant l’estudi i el seguiment dels moviments oculars.
Per altra banda, l’Antonio Gómez i la Zohre Benli de la divisió de BHT (Brand Health Tracking) i Creative, respectivament, ens van parlar del concepte de salut de marca i quins són els seus indicadors per detectar-la. També la importància de mesurar els KPIs en salut de marca; el coneixement, la consideració de compra i la imatge de marca. Benli, ens va explicar com es realitzen els pre i post-test de les campanyes publicitàries i com es mesuren les emocions que desperten els anuncis amb el programa Creative Spark i el facial coding.
També vàrem gaudir de la presentació de Melissa Peralta del departament de MSU (Market Strategy and Understanding). En aquesta divisió aborden qüestions estratègiques relacionades amb els mercats, les marques i els compradors. Peralta va explicar un cas real sobre una marca de gran consum de brioxeria que volia establir-se a un nou mercat internacional i abans havia de conèixer els seus hàbits de consum. Vam descobrir les preguntes clau que hem de formular al consumidor per descobrir els hàbits de consum i els principals motius de consum.
Berta de la Torre, alumna del cicle ens comenta: “Haver visitat l’empresa Ipsos ha estat de gran ajuda per poder endinsar-nos en el món empresarial, aprenent així quins departaments la formen i que tracta cadascun d’ells”.
Des de Teknós agraïm al gran equip d’Ipsos, el seu temps i dedicació en exposar-nos casos reals de la companyia. Tot plegat ha estat una gran experiència poder escoltar els últims avenços de les tècniques d’investigació des de l’expertesa de professionals. Així ho destaca la docent Marta Ruiz i pel fet que l’alumnat ha tingut l’oportunitat de conèixer d’a prop diferents perfils professionals, que esperem els hagin inspirat per orientar el seu futur professional.