Visita a l’exposició “Còmic. Somnis i història” de CaixaForum

El passat 15 de desembre, els alumnes de 1r del CFGS en Màrqueting i Publicitat, van visitar les exposicions “Còmic. Somnis i història”, “Mòmies de l’antic Egipte” i “Déus, Mags i Savis.” que es troben a CaixaForum.

El focus principal de la sortida es trobava en l’exposició “Còmic. Somnis i història”, on l’alumnat va poder veure obres originals de referents de la il·lustració, la comunicació gràfica i de la història del còmic i també reflexionar sobre els vincles del disseny amb altres disciplines, més enllà de la seva aplicació més directe amb la publicitat i el màrqueting. També van poder veure exemples de conceptes treballats a classe relacionats amb la producció gràfica, les aplicacions de color, la jerarquia i la composició dels elements d’una pàgina, entre d’altres.

Realitzar sortides fora de l’aula és una experiència que aporta consolidació dels continguts adquirits a l’aula. Cada sortida que proposem des del centre té uns objectius específics que tenen a veure tant amb la matèria aplicada a l’aula com l’aprenentatge a base de situacions o treballs reals. La docent proposava aconseguir els següents objectius durant la sortida:

• Entendre l’aplicació gràfica i les maneres de comunicar en un format més lúdic com és el còmic.
  • Veure l’evolució de la producció i les tècniques gràfiques, des de l’ús de la tinta, al muntatge per collage, el disseny editorial de les portades i la producció en massa, així com entendre la importància de l’aparició d’eines com l’ordinador.
  • Analitzar diferents tipus de comunicació fent servir els missatges, el to, la tipografia, les composicions, les imatges, etc.
  • Reflexionar sobre el paper del disseny en entorns culturals.

L’alumnat considera que la visita a les exposicions ha sigut molt interessant i divertida. Els ha resultat força senzill trobar paral·lelismes entre l’aplicació del disseny en la publicitat i el màrqueting i la seva aplicació en la comunicació gràfica.

La docent del mòdul, Fanny Basanta, considera que la sortida ha sigut molt enriquidora, va poder veure com l’alumnat trobava relacions i vincles entre el món del còmic i els conceptes treballats a classe. L’ambient del grup ha estat molt distés i la jornada molt divertida.