Visita a les instal·lacions de El 9 Nou

El passat mes de febrer, els alumnes de 2n del CFGS en Màrqueting i Publicitat van gaudir d’una visita a les instal·lacions del mitjà de comunicació El 9 Nou.

El recorregut per les instal·lacions del diari va ser a càrrec de Víctor Palomar, director d’El 9 Nou d’Osona i el Ripollès, que va explicar a l’alumnat com funciona el diari, la televisió i la radio local.

Palomar va explicar la historia del diari, que ja té 45 anys, com treballen en el dia a dia i la situació actual dels diaris; “La premsa local necessita certificar millor les fonts, ja que els protagonistes de la notícia te’ls pots trobar pel carrer, així com els mateixos lectors poden tenir informació de la notícia, que sovint reben per telèfon o xarxes socials. En quant a les tarifes de publicitat en premsa, les del diari El 9 Nou tenen en compte que s’arriba a un target molt concret (població d’Osona) que altres diaris no poden tenir de manera tan específica. Tot i així, cal dir que la difusió dels diaris ha perdut percentatge en general: 5-6% en el cas d’El 9 Nou i un 60% en la resta dels diaris. La diferència es deu al fet que El 9 Nou és un diari local i de proximitat, per tant, el seu públic objectiu sol ser més fidel i també prefereix, de moment, el diari imprès al digital. Per altra banda, cal dir que el paper s’ha encarit un 80% des de la Guerra d’Ucraïna i amb la pujada de preus en general.”

Sobre la relació entre un/a relacions públiques o un/a assessor/a de comunicació amb els mitjans de comunicació, el director d’El 9 Nou ha remarcat que les notes de premsa són les enemigues dels periodistes, en el sentit que tenen clar que s’envien per promocionar quelcom d’una empresa o marca. Llavors els periodistes han d’anar molt en compte i veure si realment aquella informació importa i té prou interès per convertir-se en notícia.

Durant la visita, els alumnes han pogut formular preguntes per resoldre dubtes o curiositats. També van visitar la redacció del diari, el plató d’El 9TV i l’estudi d’El 9FM. En aquest sentit, Palomar va explicar la importància de tenir un perfil polivalent per a aquesta feina, en comparació amb anys enrere on es buscaven perfils més específics.

La docent Montse Corderas considera que sortir fora de l’aula sempre és motivador per a l’alumnat, però sobretot quan es tracta d’una activitat que en poden treure profit com la de poder conèixer de primera mà el dia a dia d’un mitjà de comunicació del nostre territori. El fet de poder veure amb els seus propis ulls i en directe la tasca que es realitza en una redacció d’un diari, en un plató de televisió o en un estudi de ràdio és una oportunitat pels alumnes, ja que es poden fer una idea més real de la teoria comentada a classe. Per altra banda, el periodisme és una possible sortida pels alumnes de Màrqueting i Publicitat.

L’alumnat considera que la visita va ser molt interessat i valoren molt positivament poder accedir i visitar aquest tipus d’instal·lacions.

Des del centre Teknós agraïm l’equip d’El 9 Nou el seu temps i dedicació en aquesta visita tan interessant i necessària pel nostre alumnat del Campus Professional.