Una masterclass a càrrec de Playable Dreams Studios

L’alumnat del CFGS d’Animacions 3D, Jocs i Entorns Interactius ha gaudit d’una masterclass a càrrec dels creadors de Playable Dreams Studios ubicats a l’Hospitalet del Llobregat. La masterclass impartida per Cristian Astadillo i Jaume Font, creadors de l’estudi de desenvolupament de videojocs, ha permès a l’alumnat poder conèixer una experiència d’èxit en la creació de videojocs. Destacant que l’equip porta més de 20 anys en el sector, havent col·laborat en projectes de gran envergadura com l’Assassin’s Creed: Black Flag entre d’altres.

La masterclass ha estat orientada als videojocs basats en el combat cos a cos, concretament dels Hack’n’Slash, subgènere dels jocs d’acció. Al llarg de la sessió han gaudit de nombrosos exemples de mecàniques presents en una gran quantitat de videojocs referents en aquest gènere, com per exemple el Bayonetta (Platinum Games), DMC (Ninja Theory, Capcom), Dante’s Inferno (Visceral Games), i Ninja Gaiden (Tecmo), entre d’altres.

A partir d’un anàlisi dels jocs, en Cristian ha mostrat diferents exemples amb maneres de gestionar la IA (Intel·ligència Artificial) i patrons de comportament dels enemics. També han vist diferents formes de transmetre l’impacte dels cops de forma adequada en combat, ja sigui a nivell visual utilitzant partícules, fent retrocedir als enemics a cada atac, gestionant moviments de càmera o alentint lleugerament l’acció per crear moments de gran força visual, entre altres exemples.

Finalment, l’alumnat ha conegut dades reals de l’estat del sector dels videojocs a Catalunya i ha rebut informació i consells per a la preparació del portafolis per a la cerca personal de feina en el sector amb garanties.

Agraïm al Cristian i Jaume aquesta masterclass tan enriquidora i de la qual tractarem d’aplicar-ne l’essència a les assignatures de disseny i desenvolupament de videojocs. Actualment, el proper projecte de Playable Dreams és un joc del gènere trencaclosques orientat a sistemes de realitat virtual, i ja estem expectants de poder-lo provar!