Per què estudiar Informàtica o programació?

Un dels elements que es potencien des del Campus Professional és la interdisciplinarietat i planificació d’aprenentatges conjunts entre unitats formatives d’un cicle. Durant el primer trimestre, l’alumnat de 1r del CFGS en Desenvolupament d’Aplicacions Multiplataforma, i a través del treball conjunt del mòdul 1: Sistemes informàtics i el mòdul 2: Bases de dades, ha donat com a resultat la creació d’una màquina virtual. A M1 Sistemes informàtics s’ha instal·lat un software servidor de Bases de Dades, MySQL, podent-se utilitzar després al M2 Bases de Dades, per crear i dissenyar bases de dades.

Segons expliquen els docents responsables, Pere Soldevila i Berta Ibáñez, és la primera vegada que es fa així i el seu funcionament ha sigut molt positiu. S’ha pogut parametritzar la màquina virtual, instal·lar el Sistema Operatiu i Software Gestor de Base de dades i utilitzar el software gestor. El MysQl funciona perfectament i cobreix les necessitats generades. S’han realitzat les consultes i modificacions sobre les base de dades i s’han desenvolupament positivament.

Generar sinèrgies entre assignatures sempre fa créixer la creativitat i la innovació. La màquina virtual creada pels docents i l’alumnat entre dues assignatures n’és un bon exemple, i que de ben segur, és una eina de motivació indubtable per l’alumnat del Campus Professional que inicien el camí com a futurs professionals amb un resultat molt innovador i motivador.