Els alumnes del CFGS de 3D, Jocs i Entorns Interactius (A3D)  han tingut l’oportunitat de participar en una activitat molt especial centrada en dues àrees fonamentals del món audiovisual: la il·luminació i la il·lustració tècnica. Aquesta iniciativa, que ha estat una combinació de teoria i pràctica, s’ha dissenyat amb l’objectiu de perfeccionar les habilitats dels alumnes en els traçats tècnics.

Un taller pràctic i immersiu

El taller va oferir un enfocament molt pràctic, ja que els participants van treballar en situacions reals que els van permetre entendre en profunditat com la il·luminació influeix en les il·lustracions i dissenys en 3D. La sessió va començar amb una breu introducció teòrica sobre els conceptes bàsics de la llum i com es comporta en diferents entorns.

Després, els estudiants van aprendre a manipular la llum per ressaltar volums, crear atmosferes específiques i dirigir l’atenció de l’espectador cap als punts clau de la composició. Aquest tipus de pràctiques són essencials per desenvolupar una mirada crítica i tècnica en el camp de l’animació tridimensional on la il·luminació pot marcar una gran diferència en el resultat final d’una producció.

Optimització del traçat tècnic

A banda de treballar la il·luminació, també vam posar èmfasi en la millora i perfeccionament del traçat tècnic. Aquest procés és vital en el camp de la il·lustració digital i el disseny en 3D, ja que permet als alumnes refinar les seves habilitats en l’ús de línies i contorns, aspectes essencials per obtenir un resultat net, clar i professional. És una drecera  per agilitzar el procés de producció, reduint el temps de treball i maximitzant la qualitat del projecte final.

Sensacions que ens ha deixat taller

Aquests tallers pràctics són un complement perfecte a les classes teòriques, ja que ofereixen un aprenentatge directe i immersiu que ajuda els estudiants a preparar-se per al món professional. A mesura que continuïn el seu camí acadèmic, aquesta experiència els proporcionarà eines i coneixements essencials per destacar en la indústria de l’animació i el 3D.