Sergi Ayza: «Realment ha valgut molt la pena aquesta experiència que m’ha ofert la UVic»

Sergi Ayza és estudiant de segon curs del CFGS en Animacions 3D, Jocs i Entorns Interactius i membre de l’equip de producció de Lisa, la websèrie sobre la UVic-UCC que s’estrena avui. Com tants altres estudiants, va respondre a l’anunci del càsting per a fer de figurant, però seguint la seva vocació, també va aconseguir un lloc darrere les càmeres. Ell és un dels responsables dels efectes visuals, del grafisme i del making-of. I, per suposat, també apareix a la websèrie com a figurant.

• Havies participat mai en un rodatge?

Tinc experiència gravant concerts i festivals, però mai havia estat en un rodatge. Solen ser sempre molt frenètics en els que dorms poc i treballes molt per tal d’assolir el que has de rodar amb un temps molt just i amb unes hores de sol limitades “sobretot els rols molt importants dins l’equip”.

Tot i així, es una experiència molt bona per viure. A nivell professional i personal aprens molt i et fa tenir, almenys a mi, una visió de la vida molt diferent.

• Què ha significat per tu la participació en la websèrie?

Un punt important en la meva vida. He conegut a gent fantàstica que espero poder continuar coneixent, a part de tota l’experiència que m’emporto professionalment.

• La websèrie toca molts temes: la diversitat funcional, l’amistat, fer-se gran, la vida universitària…has descobert alguna cosa de la UVic-UCC que no coneixies?

Els temes tractats a la web sèrie sempre han estat molt presents a la meva vida, però mai els havia pensat com a tals. De fet, he après a millorar les meves habilitats socials i així conèixer a gent meravellosa en només 5 dies.

Realment ha valgut molt la pena aquesta experiència que m’ha ofert la UVic.

•  A banda de la nostra websèrie, quina és la pel·lícula o sèrie  “famosa” en la que t’agradaria haver participat?

N’hi ha moltes. A nivell de cine d’animació, diria la pel·lícula de Ratatouille. I en cine de vfx [efectes especials] la pel·lícula d’Avatar.

Una de les raons, en el cas de Ratatouille, és pel fet que Pixar cuida cada detall per tal de crear una història increïble, que et fa endinsar-te en la vida dels personatges. Això fa que sempre busquin millorar i aconsegueixin un resultat cada cop més bo i enriquidor que, al cap i a la fi, és el que busquem tots els que estem dins d’aquesta industria. I en la d’Avatar, pels avenços  tecnològics físics i digitals (captura de moviment, software de texturització, entre altres), deixant apart  tot el procés de documentació que hi ha darrera.

• Explica’ns algun secret sobre l’animació. Què és allò que es fa des de l’animació que els espectadors notem però no sabem que es treballa des d’aquesta àrea?

Aquí depèn de cada departament. En general es busca que visualment quedi el millor possible, referenciant-nos en la vida mateixa, i que quedi creïble, no realista. Si ens fiquem en certs departament, per citar-ne alguns, en el cas de l’animació seria donar vida a personatges, animals u objectes inanimats i que cadascun tingui el seu ritme i la seva vida. En el cas dels compers (compositors digitals), seria fer efectes invisibles, com esborrar chromas, cables, esborrar o afegir personatges i entorns, etc.

• Dins del ventall que ofereixen els estudis d’animació, amb quina et quedes? Et decantaries per alguna especialització?

Normalment a molts del nostre sector, ens costa triar cap a on especialitzar-nos ja que ens sol agradar tot. En el meu cas, em passa, i ara per ara em decanto cap a la il·luminació, però no descarto la texturització.

CONEIX EN SERGI EN UN FLASH!

• Una sèrie (o websèrie): Apart de Lisa… seria Plats Bruts.
  • …O una pel·lícula d’animació: Ratatouille
  • Una cançó: No tinc una cançó preferida, vaig per èpoques. M’agrada molt Never Say NeverSmooth CriminalLarger Than Life
  • Un lema: Qualsevol persona pot fer qualsevol cosa. Només t’ho has de proposar, treballar molt, i no rendir-te mai.
  • El teu espai preferit de la UVic: La classe on estic per l’ambient que hi ha. Els companys son meravellosos, i som una gran família tots.
  • Desconnectes… quan estic amb amics, estic fora de casa o les dues coses alhora.
  • El viatge/estada que més t’ha marcat: He viatjat molt poc i no puc dir un viatge en concret, però sí que en tots coneixes hàbits de vida.