La Marató de TV3 és un esdeveniment de ressò a tot el territori català, produït per la Fundació La Marató de TV3 i la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals S.A. Té un identitat de marca de més de 30 anys i no passa desapercebuda quan es produeix.
Aprofitant l’esdeveniment, els alumnes del CFGS en Màrqueting i Publicitat en el marc de la unitat formativa de relacions públiques i protocol empresarial van realitzar un treball grupal que consistia en la presentació d’una campanya de relacions públiques per a La Marató, que enguany ha estat dedicada a la Salut Sexual i Reproductiva.
Part dels objectius que proposava la docent d’aquesta UF era aprendre a elaborar una campanya de relacions públiques aplicant la teoria treballada a classe a la realitat d’una entitat coneguda al territori, conèixer la situació de la salut sexual i reproductiva actual, potenciar el treball en grup, així com treballar les presentacions en públic com si fossin una agència que presenta un projecte a un client final.
L’alumnat abans de desenvolupar la campanya va haver de fer una investigació sobre l’entitat; la seva història, la identitat corporativa i visual i el mapa de públics. En la fase d’investigació van detectar els problemes i oportunitats que tindrien i posteriorment extreure unes conclusions. També van desenvolupar unes estratègies; el missatge que volien fer arribar, així com el to i els canals online i offline i l’estratègia d’acció i comunicació per a finalment definir quines tècniques es faran servir per avaluar la campanya.
Aquest tipus d’activitats promouen l’aprenentatge de la matèria explicada a l’aula d’una manera motivadora i dinàmica amb un valor afegit, ja que és una campanya per a una causa solidària.
Des del Centre Teknós apostem per una formació a partir de casos reals per tal que la sortida professional del nostre alumnat sigui exitosa.