L’alumnat de primer dels CFGS en Màrqueting i Publicitat fan una recerca sobre la Fira Guia’t per a l’Ajuntament de Granollers

L’alumnat de primer del CFGS en Màrqueting i Publicitat ha realitzat una investigació per a l’Ajuntament de Granollers, concretament per a la Fira Guia’t. La XIV edició de la Fira Guia’t va recuperar la presencialitat i es va celebrar del 21 al 23 de març al recinte Roca Umbert, Fàbrica de les Arts de Granollers. Durant els dies previs a la Fira l’alumnat va preparar el qüestionari i va calcular la mostra necessària per a portar a terme la investigació. El 21, 22 i 23 de març van realitzar 491 enquestes a alumnes de 4t d’ESO dels diferents centres visitants. Posteriorment durant el mes de maig van analitzat les dades i el passat 13 de juny varen presentar els resultats a l’Isidre Plaza, un dels responsables de l’organització de la Fira Guia’t. Al final de l’exposició l’alumnat va lliurar una infografia realitzada com a conclusió dels principals resultats.

El principal objectiu proposat ha estat el de treballar un cas real a l’aula i el repte d’assolir una investigació des de l’inici al final, des dels objectius fins al lliurament de l’informe final. Han estat capaços de crear un qüestionari, realitzar el treball de camp i organitzar-se de forma autònoma i democràtica. Després també han decidit l’organització de l’aula a l’hora de tabular i analitzar els resultats en l’Excel. Per últim han interpretat les respostes, tot creuant algunes preguntes que tenien relació i han fet propostes creatives amb la intenció de que es puguin aplicar a l’edició de la Fira del 2024.

La valoració per part de la docent que ha portat a terme el treball d’investigació ha estat molt satisfactòria amb els resultats d’aprenentatge de l’alumnat durant les sessions que han treballat aquesta investigació real. Treballar colze a colze amb un client real des de primer curs és un gran repte i l’han enfrontat amb il·lusió i ganes. Destaquem la implicació de l’alumnat  que ha permès uns bons resultats així com l’ajuda de l’organització de la fira que han fet possible la realització d’aquesta activitat.

I per acabar una felicitació  a tot l’alumnat per la seva implicació per afrontar el repte i saber defensar la recerca davant del client. I als alumnes Adrià Miras, Carla Jiménez, Alba Tort, Marta Burgos i Daniel Vega per assumir-ne la presentació i saber defensar la feina feta.