L’art d’emprendre el teu negoci, un taller per motivar l’emprenedoria dels nostres estudiantsL’emprenedoria ha esdevingut una habilitat imprescindible en totes les professions si és vol ser innovador, per això, els alumnes del CFGS en Màrqueting i Publicitat i dintre del marc del mòdul formatiu de gestió econòmica i financera de l’empresa, han rebut un taller impartit per EFEC (Educació Financera a les Escoles): “L’art d’emprendre el teu negoci”.

En Carles, voluntari d’ EFEC, i amb una llarga experiència laboral en una entitat financera i al món de les finances, va impartir el passat dia 24 de febrer, un taller en el que va plantejar les preguntes següents:

• Com generar idees de negoci?
  • Després de la idea, què?
  • Com definir el model de negoci?
  • Com analitzar la viabilitat del negoci?
  • Com pivotar un model de negoci?

A partir d’aquests elements de reflexió, els alumnes han treballat un exemple real d’emprenedoria: com muntar un taller de reparació de cotxes elèctrics.

El procediment ha estat el següent: primer han definit un model de negoci, amb la metodologia de business model canvas. Després han analitzat la viabilitat del negoci. Posteriorment, veient que el negoci no era viable han plantejat com reorientar el negoci utilitzant l’eina DAFO i han replantejat de nou el model de negoci i el pla de viabilitat. Finalment, aprofitant el coneixement financer del ponent, hi ha hagut una ronda intensa de preguntes molt pràctiques sobre criptomonedes, nft, fons d’inversió,…

Esdevenir emprenedor i superar resistències incorporant innovacions és un dels reptes principals dels grans professionals i aquest taller ha contribuït de manera molt motivadora a despertar l’habilitat emprenedora del nostre alumnat.

Agraïm a EFEC la realització d’aquest taller.