Laberint Dual, una campanya per Caixabank Dualitza

La participació a concursos és una acció molt motivadora per a l’aprenentatge del nostre alumnat. Aquesta ha estat l’experiència dels estudiants de primer del CFGS en Màrqueting i Publicitat en la que han participat al concurs Caixabank Dualitza. El concurs tracta de desenvolupar una idea de campanya per promoure els estudis de Formació Professional.

La proposta ha consistit en generar un recorregut, una espècie de laberint a l’aula, on els futurs alumnes i les empreses interessades a incorporar alumnat en DUAL puguin veure exemples de treballs que s’han fet durant el curs. L’objectiu és mostrar exemples de la feina feta durant el curs alhora que es demostren les diferents opcions i camins que ofereix la formació professional.

El laberint acaba amb la trobada dels alumnes i les empreses per tal que puguin fer un speed dating on es coneguin i es pugui captar talent per tal de formalitzar nous acords en DUAL.

Aquesta proposta es va portar a terme durant la jornada de portes obertes el 26 de març de 2022, i la trobada amb les empreses el dilluns 28 de març.

Els estudiants han realitzat un projecte amb impacte real en el qual van haver de tenir en compte els espais, muntatges, pressupost, vies de comunicació… que s’han de tenir en compte quan es planifica un esdeveniment. La planificació de la jornada va propiciar una millora de les capacitats de treballar en equip, respectar les identitats corporatives de les entitats amb les que es treballa, treballar amb deadlines i aprendre a lidiar amb nervis, frustracions o imprevistos que poden sorgir quan es planifica un esdeveniment.

La valoració ha estat molt positiva, ja que tot l’alumnat es va involucrar molt i el públic va interactuar molt bé amb els materials presentats. A més a més, això va ajudar a l’alumnat a entendre la magnitud d’un projecte real i haver d’adaptar els seus perfils a les diferents tasques que s’havien de realitzar.

A més a més, la participació de públic extern va ser molt positiva, van poder gaudir d’una jornada plena d’aprenentatges i gaudir d’un esmorzar al centre.

Agraïm a Caixabank Dualitza l’oportunitat de poder participar un any més en el concurs.