Incorporació a l’empresa de la 1ª Promoció d’estudiants FP DUAL en el marc del projecte Osona TIC Talent

El passat dilluns es va portar a terme un acte per escenificar la incorporació a l’empresa de la primera promoció d’estudiants de FP en el marc del projecte Osona TIC Talent.

L’acte, que es va portar a terme a les noves instal·lacions de l’empresa SEIDOR, va comptar amb la presència de les entitats impulsores del projecte: les regidores de l’Ajuntament de Vic, d’Educació i Promoció Econòmica, de la directora de Creacció,  el president de TIC Osona i dels directors i coordinadors d’estudis el Centre Teknós – Campus Professional de la UVic-UCC i dels instituts comarcals Cirviànum de Torelló, La Salle de Manlleu i Escorial de Vic.

Per part de l’empresa, el Sr. Eugeni Baqué, va donar la benvinguda als nois i noies que iniciaven la seva estada, animant-los a aprofitar l’oportunitat que els hi suposaran les pràctiques en la modalitat DUAL i a continuar aprenent tecnologia per aconseguir convertir-se en valuós talent TIC. També va agrair els diferents estaments que han fet possible engegar el projecte Osona TIC Talent:

Les empreses TIC d’Osona, junt amb l’associació TIC Osona: Informàtica Feu, Isern, Inducontrol, Quopiam, Goufone, Kaiss, BTIC, Novtec.

Els centres educatius que impartim Cicles en la família d’informàtica a Osona, entre ells el CFGS en Desenvolupament en Aplicacions Multiplataforma del Centre Teknós de la UVic-UCC.

L’administració, tant el Departament d’Educació que ha col·laborat en l’adaptació de la programació curricular a les necessitats empresarials, com l’Ajuntament a través de Creacció.

I resta d’empreses de la comarca, que no són pròpiament del sector TIC però que també tenen la necessitat d’incorporar aquests perfils tècnics i que es poden anar afegint a través de la Cambra de Comerç a Osona.

Posteriorment el Cap d’Estudis de l’Institut Cirviànum, en representació dels centres, va tornar a remarcar la importància de la formació DUAL i la implicació que demanda per part de les empreses perquè sigui una formació d’èxit i repercuteixi en nivells d’ocupabilitat juvenil similars a altres països de l’àmbit europeu.

En el cas del Centre Teknós de la UVic-UCC s’incorporen a l’empresa SEIDOR pels propers 6 mesos els següents estudiants: l’Arnau Barra, en Miquel Gual, en Matías Lazo, en Tomás López, en Pol Sañé, la Carlota Sarrate i en Wojciech Wydryszek.

Les necessitats futures de treballadors en aquest sector són molt importants, tant a nivell local com global i és per aquest motiu que se seguiran realitzant diferents activitats per donar a conèixer aquests estudis tècnics a la Comarca, alhora que incorporin majors coneixements de llengües, competències transversals i especialment noies per complementar la perspectiva d’aquest món digital.

En aquest enllaç de el 9 Nou es pot veure la notícia, on hi ha el testimoni de la nostra alumna Carlota Serrate: