Estudiants de Teknós Vic participen en el 1r Congrés de Multimèdia de la UVicL’Aula Magna va acollir, aquest dimarts, la primera edició del Congrés de Multimèdia adreçat a estudiants de cicles formatius de grau superior (CFGS). En l’activitat, titulada “Mons virtuals, disseny, programació i interacció” hi van participar alumnes del CFGS d’ Animacions 3D, Jocs i Entorns Interactius i el CFGS en Desenvolupament d’Aplicacions Multiplataforma del centre Teknós de la UVic, i altres estudiants de l’Escola Pia de Granollers i de l’Escola Ginebró.

Després de la benvinguda al congrés, a càrrec de Raymond Lagonigro i Carles Bosch, coordinadors del grau en Multimèdia. Aplicacions i Videojocs, va començar la ponència “Què ens portarà la realitat virtual?”, de Mar González, investigadora principal a Microsoft Research. González va oferir una conferència online des dels Estats Units, i va parlar dels últims materials i aparells que s’estan creant des de Microsoft per avançar en la millora de la realitat virtual, els avatars i el programari lliure, així com cap a on ens portarà el recent escenari dels metaversos.

Seguidament, els estudiants dels CFGS van poder participar en tres workshops relacionats amb el món multimèdia i impartits per professorat de la UVic i professionals: Disseny i Animació 3D, Desenvolupament de Videojocs amb Unity i Realitat Augmentada. L’alumnat i els centres van puntuar molt positivament la jornada. Rafael Pérez, professor de l’Escola Pia de Granollers, va valorar la conferència de Mia González com a “espectacular” i va destacar la importància de la jornada per als alumnes, que “han après coses que no han pogut explorar al cicle i han agafat idees de projectes per al futur”.