Estudiants de Teknós participen a la primera edició de la competició de programació Codefest

Estudiants del Campus Professional de la UVic van participar, el passat 14 d’abril, en la primera edició del Codefest, una competició de programació coorganitzada per OsonaTicTalent, Creacció i els diversos centres educatius. En total hi van participar més de 75 nois i noies de quatre centres educatius de la comarca d’Osona que imparteixen cicles formatius de formació professional de la branca d’informàtica. a més de Teknós, hi van prendre part l’Institut Cirviànum de Torelló, La Salle de Manlleu i l’Escorial Vic.

Un equip de 1r curs del CFGS de DAM de Teknós Vic queda subcampió

La competició, que va durar 3 hores, suposava per als 25 equips participants de cicles formatius de grau mitjà (CFGM) i de grau superior (CFGS) resoldre reptes de codi en el menor temps possible i a través del llenguatge de programació que més coneixien els estudiants: Java, Pyton, C Sharp o C++. Paral·lelament a la competició, que es va realitzar a la Biblioteca Pilarin Bayés de Vic, hi va haver música, entrevistes a exalumnes, entrevistes a les empreses de tecnologia en cerca de talent i joves programadors, i la dinamització de la influencer Xènia Casado.

L’acte va finalitzar amb l’entrega de premis als tres equips guanyadors, que van ser Logic Legends, de la Salle de Manlleu; Teknos1, del Campus Professional de la UVic, i VDLC, de la Salle de Manlleu. L’equip de la UVic estava format per Guifré Brillas, Elisabet Marmi i Iu Sagalés.

Per a aquesta edició també es va comptar amb el suport especial de les empreses Seidor, Inducontrol, Quopiam, Isern, Casa Tarradelles i Bon Preu, que van col·laborar aportant recursos destinats als premis i al sopar de tancament de l’acte.

Davant l’èxit de participació i el bon nivell de competitivitat que hi va haver, els coorganitzadors d’aquesta primera edició van acordar de donar continuïtat al Codefest per tal que sigui un esdeveniment de referència, faci visible la qualitat de la formació professional en l’àmbit de la tecnologia i el nivell de coneixement en programació que adquireixen els estudiants, i afavoreixi la creació i retenció de talent tecnològic a la comarca d’Osona.

Obert el període de matriculació

Ja s’ha iniciat el període de matriculació per als estudis de cicles formatius de grau superior a la UVic per al curs 2023-2024: el CFGS en Desenvolupament d’Aplicacions Multiplataforma i el CFGS en Animacions 3D, Jocs i Entorns Interactius, a Teknós; el CFGS en Màrqueting i Publicitat, a Teknós, a la seu de Granollers, i els Processos i Qualitat en Indústries Alimentàries, a Kreas. També s’han obert les preinscripcions per al nou CFGS en Documentació i Administració Sanitàries a la nova seu de Manlleu.