Endeutar-te? Amb seny!, un taller per conscienciar sobre els deutesEls estudiants de segon del CFGS en Màrqueting i Publicitat van realitzar el passat mes d’abril un taller d’EFEC amb la finalitat de tenir coneixements de compravenda i tresoreria.

El taller sota el nom “Endeutar-te? Amb seny!” tenia l’objectiu que l’alumnat aprengués el funcionament dels productes de crèdit, conèixer què implica endeutar-se i aprendre a valorar si és necessari el crèdit.

El ponent va plantejar els mitjans de pagaments disponibles, el funcionament de cadascun d’ells, el tipus d’endeutament amb les seves característiques, com comparar condicions dels diferents préstecs, com reaccionar davant la possibilitat d’insolvència i les possibles solucions.

Dirigits pel ponent, els alumnes van plantejar la raonabilitat d’un préstec comparant-ne les alternatives de finançament amb l’objectiu de reflexionar sobre l’endeutament, les seves possibilitats i conseqüències.

Els alumnes valoren molt positivament l’activitat ja que han pogut fer moltes preguntes sobre mitjans de pagament que molts fins ara desconeixien el seu funcionament. També els ha fet reflexionar sobre l’endeutament i entendre que mai ha de ser la primera opció.

El docent del mòdul de gestió econòmica i financera de l’empresa creu que el taller ha estat un exercici de conscienciació sobre les opcions disponibles per a fer front a diferents pagaments i una introducció de conceptes rellevants en les finances personals com pot ser el tipus d’interès dels productes financers.

Agraïm a EFEC aquest taller que ha contribuït a la formació per a una gestió de l’economia i la tresoreria amb reflexió.