El centre Teknós UGranollers participa a la Jornada FP Dual, una oportunitat per a les empresesAvui dimecres 11 de maig el centre Teknós UGranollers, ha participat a la jornada “L’FP Dual: una oportunitat per a les empreses”, organitzada conjuntament pel Consell de l’FP de Granollers i la Fundació Bertelsmann a la Sala Tarafa de Granollers.

L’objectiu de la jornada és clar: explicar a les empreses el funcionament de la dual i els canvis que s’introdueixen amb la nova llei de l’FP recentment aprovada i conèixer, de primera mà, experiències positives que estan tenint lloc a la ciutat de Granollers.

Amb més de 200 convenis signats entre centres d’FP i empreses, es posa de manifest l’aposta de Granollers per l’FP Dual, convertint-la en una de les ciutats amb major nombre d’alumnes en aquesta modalitat i que els facilita una major inserció al mercat laboral i adaptabilitat al lloc de treball.

L’obertura de l’acte ha anat a càrrec de l’alcaldessa de Granollers, la Sra. Alba Barnussell i Ortuño que ha agraït l’assistència i implicació dels centres i les empreses per treballar i impulsar conjuntament el model dual, reforçant els vincles en el territori.

Seguidament, el Sr. Guillem Salvans, sènior project manager de la Fundació Bertelsmann ha pronunciat  la xerrada “FP Dual: oportunitat de captació de talent jove per les empreses”.

A continuació, Pere Gabern, secretari del Consell d’FP de Granollers ha fet un repàs de la “Visió de l’oferta formativa d’FP Dual a la zona de Granollers des de la perspectiva de les professions”

Un cop acabada aquesta part, els centres educatius han disposat d’un espai de coffee interactiu amb les empreses assistents a l’acte per tal de poder-los informar de primera mà sobre l’oferta formativa i el model dual.

Aquesta part ha estat molt proactiva i enriquidora per totes les parts, essent un bon moment per establir contactes nous i reforçar els existents. Un win-win per a empreses, centres i alumnat.

Seguidament, Mercè Comas, representant de la Cambra de Comerç de Barcelona ( delegació Vallès Oriental), ha moderat la taula rodona participada per Josep Maria Garcia, tutor de centre de l’EMT, un representant de l’empresa AGBAR i una alumna de CFGM de l’EMT que està fent el Dual a AGBAR.

A les 13h. s’ha iniciat el lliurament de reconeixements a les empreses que han acollit aprenents d’FP Dual durant el 2022 a càrrec del Sr. Francesc Arolas Pou, regidor d’educació i la Sra. Gemma Giménez i Torres, regidora de promoció econòmica.

Agraïm al Consell de l’FP de Granollers l’organització de l’acte i l’oportunitat que ha brindat a centres educatius i empreses del territori d’establir contactes per a futures col·laboracions.