L’objectiu és potenciar la inserció laboral dels titulats a través de l’entrenament d’habilitats transversals com el treball en equip, el pensament crític o la resolució de problemes

El Campus Professional de la UVic ofereix un programa formatiu en «soft skills» als estudiants de CFGS

Arrenca un nou curs al Campus Professional de la UVic-UCC, que enguany ha ofert formació en soft skills als estudiants de CFGS per exercitar les capacitats i habilitats que té cada persona per desenvolupar una tasca o un lloc de treball. Concretament, es tracta d’entrenar competències transversals com la resolució de problemes, la creativitat, el treball en equip, l’adaptabilitat, la intel·ligència emocional o el pensament crític, entre moltes altres. L’objectiu de la formació és atendre la demanda de competències més sol·licitades pel mercat laboral, com la de treballadors autònoms, responsables i amb predisposició a un aprenentatge continuat.

Segons un informe elaborat per LinkedIn, el 57% dels executius considera més importants les competències transversals, de les quals es poden arribar a identificar més de 50.000. En aquest context, la voluntat de la UVic és “incrementar la inserció laboral dels titulats, potenciant el coneixement i la pràctica d’aquestes habilitats”, explica Montse Fontarnau, directora del Campus Professional.

Tallers presencials i pràctics

Aquest nou programa en soft skills ja ha començat pels estudiants del 1r curs del centre Teknós UVic i del centre Teknós UGranollers que estan cursant els cicles formatius de grau superior en Animacions 3D, Jocs i Entorns Interactius, Desenvolupament d’Aplicacions Multiplataforma i en Màrqueting i Publicitat, i s’ha fet també extensiu als alumnes del 2n curs.

En aquesta línia, les formacions s’ofereixen en grups reduïts de 20 a 25 persones i han arrencat amb tallers presencials, pràctics i d’intensificació “per incidir en aquelles competències transversals que acostumen a treballar-se poc en el currículum dels cicles formatius, però que sovint el teixit empresarial demana i que cal que els estudiants incorporin per millorar el seu nivell d’ocupabilitat i inserció laboral”, comenta Fontarnau.

Alguns dels tallers són Parlar en públic i speed dating, per entendre el valor de la comunicació verbal i no verbal; Resolució de problemes amb creativitat, on es destaca la creativitat com a actitud, o Pensament positiu, per encarar la vida des d’un vessant més optimista i entusiasta. Al llarg del curs 2023-2024 se’n podran realitzar d’altres com Imatge digital i (reputació) personal, i Videocurrículum, per treballar les presentacions dels aspirants a un lloc de treball de manera concreta i eficaç.

Estudiants del Campus Professional de la UVic durant una formació en 'soft skills'.

Estudiants del Campus Professional de la UVic durant una formació en ‘soft skills’.

Es posarà èmfasi en aspectes bàsics com la puntualitat, el respecte o l’ordre i, amb la col·laboració del Servei de Suport a l’Estudiant, s’aprendran a gestionar emocions com l’angoixa, l’estrès o la manca de concentració.

D’altra banda, també es treballaran competències específiques amb els estudiants del CFGS en Màrqueting i Publicitat, el CFGS en Desenvolupament d’Aplicacions Multiplataforma, i el CFGS en Animacions 3D, Jocs i Entorns Interactius, on s’abordaran capacitats com la creativitat, la presa de decisions, el treball en equip, el parlar en públic, el pensament positiu, el treball sota pressió o l’emprenedoria, entre altres.

Font: El Campus Professional de la UVic ofereix formació en «soft skills» als estudiants de CFGS (naciodigital.cat)

Altres notícies relaciones: La UVic-UCC, un referent també en formació professional