Eines per fer el meu videocurrículum, amb en Vicenç Gil

Saber-se presentar de manera ràpida, concreta i eficaç, controlar i dirigir la comunicació amb eficàcia i dominar la presentació amb eines digitals, és una competència necessària per trobar feina.

Partint d’aquesta premissa, els alumnes del CFGS en Desenvolupament d’Aplicacions Multiplataforma i CFGS en Animacions 3D, Jocs i Entorns Interactius han gaudit d’un taller de videocurrículum a càrrec de Vicenç Gil, formador de professorat en tecnologies de la informació i de la comunicació.

Presentar-se a una selecció amb videocurrículum permet ser més original i creatiu, un aspecte molt valorat a qualsevol empresa. A l’entrevistador/a li permet tenir molta més informació a partir de les expressions no verbals, i al possible candidat o candidata li permet assajar i corregir expressions abans de donar-se a conèixer a l’empresa. El videocurrículum és una versió adaptada al temps de les noves tecnologies, et permet emfatitzar els punts forts i dissuadir els punts febles per tal d’adaptar-te a la candidatura a la qual et presentes. A més a més, permet sintetitzar en dos minuts de manera clara i senzilla les raons per les quals vols aconseguir la feina. A l’entrevistador/a li estalvia temps, amb un clic pot veure com ens desenvolupem i quin grau de confiança tenim.

Per procedir a l’elaboració del videocurrículum es van anar desgranant els elements tècnics i els elements essencials com la veu, el llenguatge corporal, la il·luminació, el vestuari, etc. Després es procedeix a preparar l’estructura del guió d’acord amb el currículum personal, a l‘adaptació d’aquest guió a l’oferta de feina i a les competències que són més ben valorades al mercat de treball com: el coneixement de llengües estrangeres, el domini de les xarxes socials, l’alfabetització de dades, l’anàlisi de negocis, el desenvolupament de sistemes d’intel·ligència artificial i les habilitats de treball al núvol.

Tots aquests elements combinats en la producció d’un videocurrículum de durada màxima de dos minuts, que a més a més també ha de contemplar les competències transversals d’adaptabilitat, autonomia, competències digitals, habilitat comunicativa, iniciativa, intel·ligència emocional, lideratge, pensament crític, planificació i organització, resolució de problemes i treball en equip.

Agraïm a en Vicenç Gil aquest taller tan complert i necessari per tal de saber presentar-se amb un videocurrículum a la recerca de feina i sortir-ne seleccionat. Unes aportacions molt valuoses per a la formació dels nostre alumnat i per a una entrada amb èxit al mercat laboral.