Donant valor a les competències transversals en el mòdul de projecte finalLes competències transversals en matèria d’ocupabilitat són necessàries per conèixer l’adaptabilitat del nostre perfil professional amb les nostres aspiracions i el treball al qual s’aspira.

L’alumnat de 2on curs del CFGS d’Animacions 3D, Jocs i Entorns Interactius, i del CFGS en Desenvolupament d’Aplicacions Multiplataforma, va realitzar el passat 14 de febrer, un taller de dinàmiques de grup i competències transversals per a l’ocupació impartit per Ona Sadurní, del Servei de Carreres Professionals de la UVic-UCC. Es tracta d’un taller d’orientació laboral focalitzat en les dinàmiques de grup que des dels CFGS s’ha vinculat en el marc del mòdul de projecte.

Amb una primera sessió pràctica i una segona sessió teòrica, els participants han realitzat diferents dinàmiques de grup que es poden trobar en processos de selecció reals. A partir d’aquí, han fet una posada en comú i una avaluació de cada dinàmica. Des de la part teòrica han treballat el concepte de competències i com aquestes es segmenten en competències tècniques, competències de base i competències transversals. Això els ha motivat per a la comprensió del motiu pel que s’utilitzen les competències transversals com a eina de selecció de personal, i en conseqüència la importància d’evidenciar-les.

El taller ha estat una gran motivació per a l’alumnat, ja que han adquirit coneixements i recomanacions sobre diferents aspectes i especialment l’actitud que han de tenir en la participació de dinàmiques de grup en processos de selecció reals.

Agraïm molt la col·laboració de la Sra. Ona Sadurní de Servei de Carreres Professionals.