Design and event, un projecte tranversalPotenciar els projectes transversals a l’aula a partir de casos pràctics és una manera motivadora i eficaç per assolir aprenentatges. Amb aquesta intenció i en el marc dels mòduls d’anglès i el de disseny i elaboració de material de comunicació, l’alumnat del CFGS en Màrqueting i Publicitat, ha treballat en el disseny d’un esdeveniment per grups.

Els alumnes havien d’escollir una empresa que organitzaria un esdeveniment important  com la celebració dels 20 anys, l’arribada a un altre continent, etc. A partir d’aquí, havien de pensar en tots els actes que durien a terme en aquest esdeveniment, quins recursos necessitarien, qui s’encarregaria de cada tasca i confeccionar el planning del desenvolupament de l’esdeveniment. Per últim, havien de pensar en possibles problemes que es podrien trobar durant la celebració i com les solucionarien.

Un cop dissenyat l’esdeveniment, des del mòdul M2, es van fer propostes per a la invitació de l’esdeveniment de forma individual, amb l’objectiu d’aprofitar l’oportunitat per aprofundir en l’ús del programa Adobe Illustrator i treballar altres conceptes esmentats a classe com la composició, l’ús de jerarquies, tipografia, l’ús i la combinació de colors, la preparació d’arxius per a impremta o producció, etc.

Tota l’activitat va ser plantejada amb l’objectiu de treballar amb un briefing específic i tancat, desenvolupar el contingut de la proposta, adaptar el to i les propostes a un target específic, practicar les especificacions tècniques derivades de la impremta i preparar arxius de producció, aprofundir en les eines i opcions que ens ofereix l’Adobe Illustrator i la seva combinació amb altres programes relacionats. I finalment, practicar presentacions davant de grups i posar en ús vocabulari específic del sector en llengua anglesa dins del mòdul d’anglès.

La docent Fanny Basanta valora el resultat de l’activitat positivament i considera que els alumnes puguin treballar de forma transversal i en grups els ajuda a desenvolupar capacitats que van més enllà del propi coneixement pràctic o acadèmic. Un altre repte ha estat aprendre un programa tècnic, on les dificultats s’han convertit en oportunitats de motivació per a l’aprenentatge.

Per a l’alumnat ha estat una motivació positiva per avançar en l’aprenentatge a partir de les dificultats tècniques i de fer un presentació en llengua anglesa, i obtenir un resultat creatiu i professional a l’hora de dissenyar un esdeveniment.