Campanyes de llançament de producte per Oushia i Il MercatoEn el marc de la unitat formativa de llançament de productes i serveis, els alumnes de segon curs del CFGS en Màrqueting i Publicitat van realitzar el curs passat, un treball de grup sobre una campanya de llançament de producte que dona resposta a projectes reals d’entitats del territori.

En aquest cas, es presenta als joves estudiants dos projectes reals pels quals han d’elaborar una campanya de llançament de producte al mercat, però ho fan en format de competició. El grup classe s’organitza en 6 subgrups que actuen com ho faria una agència de publicitat davant d’un client, tres grups per a cada client real. Aquest any els clients van ser Il Mercato, una botiga amb e-commerce creat per donar a conèixer la cultura culinària italiana ubicada a Les Franqueses del Vallès, i Oushia, una línia de cosmètics naturals creats per la Dra. Ana Robert.

Els clients van fer arribar a les agències de publicitat dels alumnes un briefing amb les seves necessitats de comunicació per a un re-llançament dels seus serveis. Els alumnes, organitzats en les seves agències fictícies,  van treballar de forma conjunta propostes d’accions creatives des de perspectives diferents, tot coneixent en profunditat els antecedents de les empreses i enfocant les seves accions als objectius establerts. Les propostes van incloure canvis en la identitat visual d’ambdós clients, nous mitjans i suports de comunicació i accions de màrqueting digital creuades amb accions offline.

L’activitat finalitza amb la presentació de les dues propostes per a cada un dels clients i la valoració realitzada ha estat molt positiva. En paraules de la Marta Ruiz, docent i cap d’estudis del cicle, “oferir la possibilitat de treballar en un cas real sempre és molt motivador per a l’alumnat. Traslladem un repte que han de resoldre i la visió de l’empresari/a els acosta a la realitat laboral que aviat es trobaran. Agraeixo personalment la implicació que han tingut tant les empreses com l’alumnat per dur a terme aquesta proposta educativa innovadora”.

Felicitem als grups guanyadors del concurs per tot l’esforç realitzat i per l’excel·lència dels seus projectes. Per una banda, en Xavier Llorens, en Javier Lozano, la Marina Relats i l’Alejandro Martínez que van realitzar el projecte guanyador per Oushia. També a en Daniel Martínez, Aniol Bellavista, Andrea Portet i Xènia Corbera, guanyadors de la proposta per Il Mercato.

Agraïm el temps i dedicació d’en Tomàs i l’Ivan Gómez de Il Mercato i a l’Ana Robert d’Oushia. Sense vosaltres no seria possible!