“Arrelats, camins d'anada" els testimoniatge de ciutadans de Granollers vinguts d’altres indrets

L’alumnat del CFGS en Màrqueting i Publicitat de Teknós UGranollers ha participat en una iniciativa cultural que promou l’Ajuntament de Granollers anomenada Arrelats, converses en conserva“. El projecte tracta sobre recollir el testimoni de ciutadans de Granollers que provinguin d’altres indrets i vulguin mantenir una conversa amb un altre veí de la ciutat. Durant aquesta conversa l’entrevistat haurà de preguntar i descobrir què va motivar el seu viatge, com va ser i com se sent formant part de la ciutadania de Granollers. Després, caldrà transcriure aquest testimoni i convertir-lo en un relat que es guardarà en format llibret dins d’un pot de conserva que formarà part de l’exposició Camins d’anada, ubicada al recinte de Roca Umbert.

Amb aquesta activitat l’alumnat ha fet aprenentatges en diversos àmbits. En primer lloc, han après a fer una entrevista en profunditat, partint del guió i improvisant amb l’objectiu d’extreure la màxima informació sobre opinions i creences que generen aquest camí migratori. També han desenvolupat competències TIC perquè han après a fer servir el material audiovisual per enregistrar les entrevistes i també les editaran per tal de crear un videoresum de l’activitat. Per últim, han treballat competències de l’àmbit personal i social, doncs han recollit el testimoni de persones del seu entorn social que han estat disposades a explicar el seu trajecte i una part important i emotiva de la seva vida.

L’alumnat n’ha fet una valoració excel·lent:

“L’experiència la qualificaria de grata, el fet que pensin en com donar veu les històries de gent nouvinguda a la ciutat i que aquestes passin de generació en generació i que hàgim trobat la manera de fer-ho tan proper amb la persona que entrevistem al davant fa que tot sigui més confortable, sincera i agradable. Vaig viure un moment molt intens i bonic.”

Adrià Valverde.

“A mi l’activitat m’ha semblat molt interessant, ja que obre l’oportunitat de conèixer grans històries de persones de totes les edats que s’amaguen a Granollers i ofereix que la gent conegui tota mena de situacions per les quals han arribat aquí. Poder tenir l’oportunitat de veure als meus companys poder fer les entrevistes a gent de les seves famílies o coneguts i que no cal que sigui coneguda perquè arribi la història ha sigut una experiència molt plena.”

Laura Monje

“El projecte Arrelats, camins d’anada, em va sorprendre; no sempre se’t presenta l’oportunitat de fer el treball d’un professional. Poder entrevistar a algú perquè t’expliqui la seva historia i quedi gravat per sempre.

Joel Martínez.

La Marta Ruiz ha estat la professora que ha facilitat la participació a aquest projecte a l’alumnat del centre. En el seu testimonial ho deixa molt clar:

“Quan el coordinador de Roca Umbert, Albert Soler, em va comentar la iniciativa de seguida li vaig mostrar el meu interès per col·laborar-hi. Personalment, m’interessa conèixer aquests camins d’immigració perquè també els sento meus, com a filla d’andalusos. Ha estat un plaer poder col·laborar amb l’Ajuntament de Granollers i participar en la comunicació d’aquesta futura exposició. Com a docent, de seguida vaig pensar a vincular aquesta iniciativa social amb el contingut del meu mòdul mitjançant l’entrevista en profunditat. Ha estat molt enriquidor poder-hi participar i crear pots de conserves amb històries reals de l’entorn dels alumnes, ells s’han implicat moltíssim tot aplicant coneixements i treballant pel projecte”.

Agraïm a l’Ajuntament de Granollers haver comptat amb la col·laboració dels estudiants de Teknós UGranollers.