El passat dimecres 19 de juny es va celebrar l'acte de graduació dels estudiants de Cicles Formatius de Grau Superior de la Universitat de Vic al Paranimf de la UVic

El passat dimecres 19 de juny es va portar a terme a l’aula més noble de la universitat, el Paranimf de la Universitat de Vic – Universitat de Catalunya, l’acte de graduació dels estudiants del Campus Professional. En aquesta ocasió es van acomiadar mig centenar d’estudiants de les següents promocions:

IX promoció del CFGS d’Animacions 3D, Jocs i Entorns Interactius

IX promoció del CFGS de Desenvolupament Aplicacions Multiplataforma

VII promoció del CFGS de Màrqueting i Publicitat

A la mesa institucional es va comptar amb la presència del Rector de la Universitat de Vic – Universitat Central de Catalunya, el Sr Josep Eladi Baños; la padrina d’aquesta promoció, la Sra Mireia Colina i la Directora del Campus Professional, la Sra Montserrat Fontarnau. Entre els assistents, la Secretària General de la Fundació Universitària Balmes, part de l’equip docent i d’administració del Campus Professional, famílies, amics i els estudiants de les promocions que es graduaven i que en paraules de la directora “els veritables protagonistes d’aquest acte de comiat”.

L’acte va començar precisament amb la intervenció de la Sra Fontarnau que va fer un relat dels 2 anys que els estudiants han passat a les aules del centre Teknos Vic i Granollers, amb anècdotes del què s’ha vist, en termes de disseny, de programació… i també del què no ha estat tant evident, entre altres, l’esforç i algunes renúncies, el fet d’haver suportat la pressió en moments com el de la defensa del treball final o les entrevistes per l’estada de pràctiques i també en moments delicats de la salut emocional…

Va seguir el moment en que la padrina de la promoció dirigís unes paraules als seus apadrinats. Prèviament es llegí el seu currículum, ja que tant el perfil acadèmic com la trajectòria professional de la Mireia Colina no és gens convencional: graduada en enginyeria de Telecomunicacions per la UPC i també pel Politecnico di Torino i un màster en  Tecnologia de Seguretat Web. Ha treballat durant més de 20 anys en el sector espacial en diferents països, a l’Agència Espacial Europea, l’empresa emergent Leaf Space i actualment a Indra com a directora de desenvolupament de negoci. La Mireia fou guardonada amb el Premi DonaTic 2023 per la Generalitat de Catalunya, per entre altres, pel foment i visibilització de la dona en el sector espacial mundial i la vocació cientificotecnològica entre les noies.

Entre altres, va animar als nous titulats i titulades a no posar-se límits i sempre buscar un nou repte: seguir estudiant o treballant en allò que més t’agradi, amb passió perquè només així podràs arribar lluny. Alhora també va parlar de cuidar-se i en especial cuidar la salut mental, especialment entre les noies en un món d’homes com és el tecnològic, evitant la síndrome de l’impostor/a: un problema que implica un gran desgast perquè creus que no mereixes el lloc assolit i el teu és un esforç constant per intentar ser perfecte a tota hora.

Posteriorment fou el torn dels estudiants quan van poder relatar i mostrar en emotives imatges el què han estat per ells aquests 2 anys, a dins i fora de l’aula.  Van prendre la paraula els representants dels estudiants del Cicle d’ Animacions 3D, Jocs i Entorns Interactius, en Xavier Moreno i en Martí Comasòlivas. Els representants del Cicle de Desenvolupament Aplicacions Multiplataforma, en Jordi Ardura i l’Iu Segalés. I van tancar els parlaments els representants del Cicle de Màrqueting i Publicitat, la Marta Burgos i en Pol Mancha.

Va tancar l’acte el Rector que va recordar que ja fa gairebé 10 anys la Universitat de Vic va fer una aposta per tractar el més alt nivell de la Formació Professional com a estudis superiors, a semblança de com es fa en moltes universitats europees i va posar en valor aquest itinerari més pràctic que pot portar a desenvolupar una ocupació amb moltes garanties o bé una continuïtat acadèmica cap a un grau universitari.

Des del Campus Professional de la UVic-UCC donem l’enhorabona a tots els titulats i us animem a no deixar mai de formar-vos. Malgrat avui es tanca una etapa, les portes de la universitat continuaran obertes per tots vosaltres!

Podeu veure les imatges del record d’aquest comiat en el següent enllaç:

Graduació Campus Professional 2023/24 | Flickr