Dins d’una situació extraordinària i mai imaginada prèvia al seu inici, hi ha hagut un cúmul de dificultats i limitacions que han derivat a sentiments d’incertesa, por, patiment, intranquil·litat, entre molts altres. La necessitat d’avaluació d’aquest impacte resulta innegable. Ha suposat un mal son per a treballadors, residents i familiars. 

És per aquest motiu que, en finalitzar el qüestionari, ens agrada conèixer una mica més a les persones amb qui s’interactua, demanant la seva opinió sobre els temes a tractar, el format de les preguntes, aspectes més rellevants, etc. 

Tant a familiars com a professionals se’ls demana, a trets generals, que els ha semblat el qüestionari. Un dels aspectes més mencionats és la limitació de temps.  És necessari un temps limitat per dur a terme el qüestionari, i els entrevistats manifesten tenir dificultats per respondre de manera detallada. D’altra banda, també es menciona normalment la dificultat en situar-se en tres etapes (abans, durant la pandèmia i actualment), ja que es barregen els records. També s’agraeix el suport dels tècnics durant la realització del qüestionari que ajuden a resoldre dubtes. 

També es demana quines millores de model d’atenció proposarien pel que fa a l’àmbit residencial. D’altra banda, en el cas dels professionals, voldrien aprofundir sobre les condicions laborals en les quals es van trobar, ja que no hi ha un apartat que contempli aquests aspectes. 

Els familiars remarquen que en alguns casos, no saben com és el funcionament del centre en l’actualitat, mentre que abans de la pandèmia sí que en tenien constància. Exposen la falta de recursos i també es menciona la necessitat d’aprendre del malson viscut. Voldrien que, a partir d’aquí, es generés un pla d’actuació per a situacions d’emergència d’aquest estil. 

Tant les persones residents, familiars i professionals han mostrat motivació i ganes de participar en el projecte i explicar la seva història. Comparteixen la importància de donar veu a la situació viscuda dins d’un dels sectors més afectats per la pandèmia. L’actitud és molt proactiva de cara a l’aportació de propostes de millora, que puguin suposar un canvi de model d’atenció a les residències de Catalunya.