L’estudi qualitatiu es planteja en fer 5 residències, de les quals tres són geriàtriques, una és de salut mental, i l’altre de discapacitat. A més, per tal de comprendre altres opinions, punts de vista i experiències també farem entrevistes a persones relacionades amb l’àmbit residencial, que també es van veure afectades per la pandèmia. Seria el cas d’antics treballadors, que per culpa de la saturació de la pandèmia van deixar la seva feina. Així com familiars o associats al sector. També residències de diferents característiques, on no s’ha pogut realitzar l’estudi qualitatiu per temes logístics. En definitiva, persones que puguin aportar un punt de vista rellevant pel projecte i que actualment no estiguin dins de les residències.

A partir d’aquí, hi ha diverses fases d’estudi. D’entrada, hi ha un període d’observació d’una setmana, en el qual el que es pretén conèixer el funcionament del centre, la cultura, les tradicions i com es desenvolupa. Cada residència és un món i convé conèixer com és cada una d’elles abans d’endinsar-se en el treball. A partir d’aquí, es seleccionen les persones a entrevistar, buscant una mostra diversa, que contempli diferents perfils. Es duen a terme 6 entrevistes a familiars, 6 a professionals, 6 a residents i una última al director/a del centre en qüestió.

A continuació, s’agrupen les persones que han estat entrevistades, creant dos grups focals (segons perfil). Amb això, es vol crear una relació, que es generi una confiança entre els participants, que comparteixin experiències de manera oberta.

Paral·lelament al treball de camp, l’estudi qualitatiu també comporta una part d’anàlisis documental. Aquest es basa a analitzar allò que es va comunicar durant la pandèmia. Així com la comunicació de les institucions de suport a professionals i el que es va difondre per xarxes socials. Es vol veure com es comunicava, quin era el tipus de notícies d’aleshores.

Finalment, s’analitza detalladament tota la informació extreta del treball de camp, i de l’anàlisi documental. D’aquesta manera es troben punts en comú, es relacionen experiències, punts de vista, opinions, etc. Informació que, una vegada analitzada, permet visualitzar punts forts i dèbils, i arran d’aquests, buscar propostes de millora.