Carregant Esdeveniments

« Tots els Esdeveniments

• Aquest esdeveniment ja ha passat.

Exposició online. L’enginy (in)visible. Dones catalanes en l’àmbit de la tecnologia: passat, present i futur

14 14+02:00 novembre 14+02:00 2020 - 29 29+02:00 novembre 29+02:00 2020

Aquesta exposició posa de manifest la dificultat que al llarg de la història, i també en l’actualitat, ha trobat la promoció del talent femení en l’àmbit tecnològic. La mostra porta per títol “L’Enginy (in)visible. Dones i tecnologia: passat, present i futur”, i l’han elaborat conjuntament la Facultat de Ciències i Tecnologia (FCT) de la UVic-UCC amb la Universitat Politècnica de Catalunya, la Societat Catalana de Tecnologia, filial de l’Institut d’Estudis Catalans, i Hewlett-Packard.

L’exposició recull casos i testimonis de dones enginyeres des de principis del segle XX i fins a l’actualitat, a Catalunya i al món, a través d’imatges, declaracions escrites i vídeos accessibles amb codis QR. Segons la mostra, la dècada dels 80 va ser un punt d’inflexió en la presència de dones en estudis d’àmbit tecnològic: si fins llavors a Catalunya el percentatge de dones enginyeres no superava el 2% dels llicenciats, a partir d’aquell moment la xifra va augmentar malgrat que no supera el 30%.

Així, mentre en l’actualitat tots els estudis universitaris han assolit percentatges paritaris entre homes i dones, aquestes segueixen essent minoria a totes les titulacions tecnològiques. Per això la mostra té com a objectiu incentivar les vocacions científico-tecnològiques en dones i generar consciència sobre l’impacte tan profund que tenen els estereotips de gènere sobre la carrera professional que s’escull.

L’exposició consta d’aquests 5 plafons que podeu consultar i descarregar-vos en pdf:

Cartell pdf.

Objectius de Desenvolupament Sostenible