Carregant Esdeveniments

« Tots els Esdeveniments

• Aquest esdeveniment ja ha passat.

Els boscos del riu, els grans desconeguts

17 17+02:00 novembre 17+02:00 2020-18:00 - 19:00

Xerrada online de Marc Ordeix, coordinador del Centre d’Estudis dels Rius Mediterranis (CERM) de la UVic-UCC, a l’Aula d’Extensió Universitària per a la Gent Gran de Centelles, on els donarà a conèixer i descobrir les funcions del bosc de ribera emmarcat dins el projecte europeu LIFE ALNUS. LIFE ALNUS desenvolupa de manera experimental a escala regional (Catalunya) una estratègia alternativa de conservació de les vernedes mediterrànies que permeti invertir la regressió i la degradació d’aquest hàbitat de ribera, i crear un model exportable a la resta de l’arc biogeogràfic mediterrani.

Aquests boscos aporten molts avantatges en quant a la regulació dels rius, mitigació de crescudes i dels seus efectes, qualitat de les aigües, i són l’hàbitat d’una gran biodiversitat amb un alt valor paisatgístic. No obstant, la seva situació en zones planes i accessibles ha fet que moltes vegades els diferents usos agrícoles, urbans o industrials, els hagin guanyat terreny, degradant-los i fent-los desaparèixer.

En els boscos existents es regulen els cursos fluvials amb un seguit de preses, rescloses, esculleres o motes, provocant que les petites crescudes estacionals del riu que inundaven temporalment aquests boscos pràcticament hagin desaparegut. Aquestes inundacions aporten nutrients i fan pujar el nivell freàtic, pel que si desapareixen, les condicions ecològiques necessàries per la seva bona salut són cada vegada més difícils de trobar.

Amb la col·laboració de la Unitat de Divulgació Científica de la UVic-UCC. Programa ‘UDivulga. Ciència i Societat’ que compta amb la col·laboració de la Fundación Española para la Ciencia y la Tecnología – Ministerio de Ciencia e Innovación

Acte exclusiu pels socis de Aula d’Extensió Universitària per a la Gent Gran de Centelles.

Objectius de Desenvolupament Sostenible

Mostra els detalls