Carregant Esdeveniments

« Tots els Esdeveniments

• Aquest esdeveniment ja ha passat.

Compostatge comunitari

24 24+02:00 setembre 24+02:00 2021-12:00 - 13:00

Des del Centre Tecnològic BETA es durà a terme per alumnes d’una escola de primària, el divendres 24 al matí, un workshop de compostatge comunitari a l’Àrea d’aportació de residus municipals de Les Masies de Roda. El workshop tindrà tres parts: una primera part explicativa a l’escola sobre què és la matèria orgànica, com compostem la matèria orgànica generada a casa i què és el compost. En una segona part  faran una aplicació de compost a l’hort de l’escola i sembraran algunes llavors. I, per últim, aniran amb els alumnes de l’escola als compostadors de Les Masies de Roda i allà podran veure com es composta la matèria orgànica que aporten els veïns del municipi.

De les 12 a les 13 hores estarà oberta l’àrea d’aportació de Les Masies de Roda per a que qui vulgui passi a veure el sistema de compostatge comunitari i se’n porti compost a casa.

Aquest taller forma part de les accions de divulgació del projecte Europeu DECOST.  En el marc d’aquest projecte s’ha implementat un nou sistema de gestió de la matèria orgànica, el compostatge comunitari, al municipi de Les Masies de Roda. Aquest sistema permet gestionar in-situ el 100% de la matèria orgànica generada al municipi i obtenir un compost d’alta qualitat pels veïns. El taller tractarà de mostrar in-vivo el sistema de compostatge, la matèria orgànica tractada, el compost obtingut i la seva aplicació. Això permetrà poder transmetre de manera molt clara i visual com s’aconsegueix tancar el cicle de la matèria orgànica.

Mostra els detalls

Data: