• Aquest esdeveniment ja ha passat.

Com influeix l’abandonament rural en la biodiversitat de plantes i invertebrats pol·linitzadors

26 26+02:00 novembre 26+02:00 2020-09:00 - 14:30

El taller està orientat a comprendre com els canvis de us del sol deguts a abandonament de les zones rurals especialment en alta muntanya influeixen en la biodiversitat de plantes i invertebrats pol·linitzadors.

Ens preguntarem quins son els efectes de l’abandonament rural (com era el paisatge en el passat? com es ara?) i veurem com podem estudiar la biodiversitat en plantes i invertebrats pol·linitzadors.

Podreu participar en activitats interactives i veureu com es prepara una investigació, com es recullen les dades en el camp i com en el laboratori reconeixem i classifiquem els invertebrats.

Activitat relacionada amb el projecte ÀGATAClimate change risks and transformational adaptation in marginal Mediterranean agri-food systems: a systemic and intersectional approach” coordinat per Federica Ravera i finançat per AXA Research Fund 2017-2020.

Organitzen

Responsable

Federica Ravera, investigadora de la Càtedra d’Agroecologia i Sistemes Alimentaris de la UVic-UCC.

• Visibilitat al problema d’abandonament de zones d’alta muntanya
  • Visibilitat a la pèrdua progressiva de pol·linitzadors degut a la intensificació agrària i abandonament rural.

Horaris

• 9:00 – 10:00 (15 alumnes)
  • 10:15- 11:15 (15 alumnes)
  • 12:00 -13:00 (15 alumnes)
  • 13:15-14:15 (15 alumnes)

Públic objectiu

Cicle superior de primària o primer i segon d’ESO.

Objectius de Desenvolupament Sostenible

Català

Inscripció gratuïta.
Aforament presencial limitat a 15 participants que formin part del mateix grup bombolla en cadascun dels seus horaris.
Si us voleu inscriure en més d’un horari cal fer una inscripció per a cada horari.

Data límit d’inscripció: 25/11/2020 a les 12h.

Formulari d’inscripció

Informació Covid-19.

Tots els centres educatius interessats caldrà que compliu i respecteu els següents punts:
  1. El centre educatiu haurà de presentar, prèviament, una declaració de responsabilitat en relació amb la crisi sanitària de la covid-19, on s’indiqui que tots els i les participants que es desplacin a la universitat estan d’acord amb les clàusules indicades a la declaració, conforme el grup visitant no presenta símptomes compatibles amb la Covid-19 ni ha estat positiu o conviscut amb persones que siguin o hagin estat positives els últims 10 dies.
  2. El centre educatiu haurà d’entregar un registre dels noms i cognoms de tots els i les participants que es desplacin a la universitat.
  3. Per accedir a les instal·lacions de la universitat, tots els i les participants hauran de portar mascareta i passar per un control de seguretat, amb revisió de temperatura i l’aplicació corresponent de gel hidroalcohòlic.
  4. En cas que un estudiant presenti febre en el control inicial de seguretat, aquest no podrà accedir a les instal·lacions de la universitat i el centre educatiu haurà de decidir què fer amb la resta del grup de classe.
  5. En cap cas es podrà superar el nombre màxim de participants establert per cada activitat presencial. Consulta l’aforament màxim de cada activitat en la seva fitxa corresponent.
  6. El recorregut pels diferents espais i aules de la universitat estarà marcat prèviament i no es podrà voltar lliurement per la zona. L’objectiu és que el grup de classe tingui el mínim de contacte possible amb la resta de la comunitat universitària de la UVic.
  7. En cas que el grup de classe es divideixi en diferents subgrups repartits per les diferents facultats de la universitat, cada subgrup haurà de tenir sempre assignat un/a tutor/a del mateix centre educatiu, responsable de vetllar en tot moment el compliment de la normativa de seguretat.

Mostra els detalls

Data:
26 26+02:00 novembre 26+02:00 2020
Hora:
Categoria d'Esdeveniment:
Etiquetes de l'Esdeveniment:
, , , , ,

Recinte

Edifici Torre dels Frares
Carrer de la Laura,13
Vic, Barcelona 08500 Espanya
+ Mapa de Google