De l’empresa familiar a la internacionalització: la història d’en Ferran Serrallonga, CEO d’Indyk
Una foto d’infantesa. Un nen al despatx del seu pare, agafant el telèfon, envoltat de documents i decisions. Així començava la intervenció d’en Ferran Serrallonga, CEO d’Indyk i alumni de l’MBA UVic (promoció 2017), durant la celebració dels 10 anys del programa.
Aquesta imatge no era només un record familiar. Era el punt de partida d’una trajectòria que ha sabut combinar el que molts anhelen: arrelament i projecció.
En Ferran va créixer escoltant converses de negoci, vivint l’empresa des de dins. Però créixer entre números i decisions no vol dir tenir-ho tot clar. Quan el que els havia fet créixer durant anys va deixar de funcionar, va arribar un punt d’inflexió. I amb ell, una pregunta valenta: què necessito per fer un pas endavant amb sentit?
“Jo ja venia amb molta pràctica… però necessitava ordre, perspectiva i criteri. L’MBA em va ajudar a posar nom al que ja estava fent, i a fer-ho millor.”
El MBA UVic li va donar les eines per estructurar allò que havia après sobre el terreny, però també per mirar el negoci des d’una altra òptica. I el resultat no va ser només un canvi estratègic: va ser una transformació de fons.
Un negoci amb ADN de canvi
El 2020, Indyk fa el salt als Estats Units amb la creació de Indyk USA. Però aquest moviment no va ser només geogràfic. Va implicar una nova manera d’entendre la seva proposta de valor: diversificar sense trair l’essència.
Van passar de ser 100% comercials a també produir el seu propi producte. Van créixer amb partners estratègics, nous canals i nous mercats. I sobretot, van fer-ho amb una cultura organitzativa sòlida: de 12 a 31 persones, apostant pel talent intern.
“Jo no ho faig tot. El talent que hem sabut atraure i fer créixer dins l’empresa ha estat clau. Pocs, bons i ben pagats.”
Aquesta filosofia no és només una frase. És la base d’una estructura que avui ha donat lloc a noves marques com:
- Koen, centrada en benestar i inspirada en la cosmètica japonesa.
- Indyk for Retail, que adapta el fuet, el xoriço o el pernil al format snack pensat pel mercat americà, elaborat amb porc criat als EUA però amb ADN català.
Aquesta “americanització” d’un producte 100% d’aquí ha requerit estratègia comercial, fiscal i cultural, i aquí en Ferran no oblida els coneixements que va adquirir a l’MBA:
“Encara consulto alguns professors. Tinc els meus apunts en el despatx. El màster no va acabar quan vam fer la foto de clausura. De fet, continua avui.”
Empresari, però sobretot líder
Al llarg de la seva ponència, en Ferran no va parlar només de negoci. Va parlar de persones. Del seu equip, dels mentors, de les eines, però també de la importància de la cultura emprenedora, que, segons ell, encara ha de créixer a casa nostra.
Va fer riure el públic amb mems dels simuladors, va recordar els suports durant el TFM i va reivindicar la necessitat de tenir una direcció clara, però també una base inquieta i compromesa.
“Una empresa ha d’estar ben liderada per algú que sàpiga llegir el talent i hi cregui. Però són les persones que la formen les que la fan avançar. I totes han de compartir la inquietud d’anar més enllà.”
Quan la teoria transforma la pràctica
El que en Ferran va explicar no va ser una història d’èxit perfecta. Va ser una història real: de canvis, de decisions, de coratge i de consciència. Una història que comença en una empresa familiar, passa per una etapa de crisi, i creix a partir d’una formació que li ha permès transformar, no només la seva empresa, sinó la seva manera de liderar.
Si alguna cosa ens va quedar clara aquell dia, és que fer un MBA no és només una aposta pel coneixement. És una aposta per tu mateix.
I el camí, com el d’en Ferran, només comença quan decideixes fer-lo.
Vols veure el seu testimoni en directe?
Mira el vídeo del testimonial d’en Ferran Serrallonga durant la celebració dels 10 anys de l’MBA UVic
Deixa un comentari